تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۲۰۳۳۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منطقه آزاد اروند تامین تجهیزات مدارس آبادان، خرمشهر و اروندکنار را برعهده گرفت
 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند آمادگی برای جبران کمبود و تامین تجهیزات موردنیاز مدارس آبادان، خرمشهر، اروندکنار و چوئبده را دارد.

 اسماعیل زمانی چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند اظهار داشت: با توجه به اینکه ۲۰ درصد از دانش‌آموزان عمدتا در مناطق محروم بوده و تجهیزات الکترونیکی برای آموزش در فضای مجازی را ندارند این دانش‌آموزان توسط مدیران آموزشگاه‌ها شناسایی و به منطقه آزاد اروند معرفی شوند.

وی افزود: همچنین دانش‌آموزان صاحب صلاحیت که در تامین هزینه تحصیلی مشکل دارند از طریق مدیران و معلمان شناسایی و معرفی شوند و منطقه آزاد اروند به عنوان وظیفه اخلاقی هزینه تحصیل آنها را تقبل می‌کند.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در این نشست گفت: با پیگیری‌ها امتحانات پایه نهم غیرحضوری برگزار شد اما دغدغه اولیای دانش‌آموزان پایه دوازدهم را داشتیم ولی خوشبختانه با همت همه نیروهای آموزش و پرورش توانستیم امتحانات پایه دوازدهم را برگزار کنیم.

ناصر علی‌فر افزود: برای آغاز سال تحصیلی سه طرح در پیش داریم که در طرح اول اگر وضعیت کرونایی سفید باشد کلاس ها عادی برگزار می‌شوند و در کنار آن سامانه شاد که بیش از ۱۴ میلیون مخاطب دارد را هم تقویت می کنیم.

وی افزود: طرح دوم در وضعیت کرونایی زرد کلاس‌ها به صورت حضوری و در کنار آن استفاده از فضای مجازی تعریف شده و در طرح سوم اگر وضعیت قرمز ادامه داشته باشد استان و شهرستان‌ها آموزش را از طریق فضای مجازی و با استفاده از سامانه شاد انجام می‌دهند.

علی‌فر با بیان اینکه ۸۰ درصد دانش‌آموزان شهرهای خوزستان به سامانه شاد دسترسی دارند گفت:بقیه ۲۰ درصد دانش آموزان هم به سامانه شاد دسترسی ندارند.

وی افزود: اداره‌های آموزش و پرورش شهرستانهای آبادان، خرمشهر در این فرصت باقی مانده جزوه های آموزشی مورد نیاز آموزش ۲۰ درصد دانش آموزان در مناطق محروم را تهیه کنند.

علی‌فروی در ادامه اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هنرستانها تحصیل کنند اما متاسفانه بنا به مشکلات ساختاری آموزش فنی و حرفه ای در کشور محقق نشده است و در استان خوزستان ظرفیت پذیرش سال قبل پایه دهم دراین حوزه  ۳۱ درصد بوده و جای خوشحالی دارد که در شهرهای آبادان و خرمشهر ۳۴ درصد جذب داشتیم ولی با توجه به اینکه منطقه صنعتی و نفتی است انتظار داریم این رقم افزایش یابد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در این نشست گفت: در سال تحصیلی گذشته سرویس آمد و شد معلمان مدارس غرب کارون قرار بود تامین شود اما به دلیل ایجاد وقفه در تامین هزینه‌ها این کار امکان‌پذیر نشد.

محمد حیدری افزود: این معلمان برای رسیدن به محل آموزشگاهها با مشکل مواجه بودند و معلمان و مردم ازاین وضعیت ابراز نارضایتی می‌کردند.

وی با اشاره به ایجاد نمایندگی آموزش و پرورش در منطقه غرب کارون گفت: برای ایجاد نمایندگی آموزش و پرورش در روستاهای غرب کارون نیاز به یک ساختار است و قطعا تامین کادر اداری و خدماتی لازم و ضرورت خواهد داشت تا این نمایندگی بتواند فعالیت آموزشی در آن منطقه را مدیریت کند.

حیدری پیشنهاد کرد : برای تامین سرویس آمد و شد برای دانش آموزان و معلمان دراین منطقه با یک شرکت پیمانکار قرارداد بسته شود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار