تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۰۳۳۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساختار جمعیت هلال احمر «داوطلب محور» است
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ساختار جمعیت هلال احمر یک ساختار «داوطلب محور» است و افراد به صورت داوطلبانه در زمانی که شرایط سخت و جان‌فرسا است از جان گذشتگی می‌کنند.

 علی خدادادی سه شنبه شب در مراسم تجلیل از عنایت آزغ جوان رامهرمزی که در حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا شجاعانه جان جمعی از هم‌وطنان را نجات داد، گفت: تلاش شما در حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا در هیچ قالبی نمی گنجد زیرا یک حرکت ماورا مادی و حرکتی ایثارگرایانه بود.

وی افزود: نکته حائز اهمیت و نقطه عطف این حرکت، دل بریدن از مادیات و به مخاطره انداختن جان خود برای نجات جان دیگران است و این تداعی‌کننده یک ارزش است که از شهدا به ارث برده‌ایم و نشان‌دهنده حرکت‌های ایثارگرایانه و از خودگذشتگی است.

وی تصریح کرد: ساختار جمعیت هلال احمر یک ساختار «داوطلب محور» است و افراد در این مجموعه به صورت داوطلبانه در زمانی که شرایط سخت و جان‌فرسا است (مثل سیل و زلزله و سایر حوادث) از جان گذشتگی می‌کنند. لذا ارزشمندی فعالیت در این جمعیت آن است که از جان و مال خود می‌گذرند تا به کمک نیازمندان بشتابند.

خدادادی در ادامه اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با ایثار خود ماورای قید بندها وظیفه اداری مرسوم فعالیت می‌کند و نگاه جامعه نیز به گونه‌ای است که انتظار ویژه‌ای از این جمعیت دارند.

خدادادی با اشاره بر ضرورت بازتاب بین المللی این حرکت ایثارگرایانه و بشر دوستانه «عنایت آزغ» را مخاطب قرار داد و گفت: جوانان نیاز به الگوهایی مانند شما دارند تا از این حرکت‌های ایثارگرایانه و بشر دوستانه تأسی بگیرند و من امیدوارم با بازتاب بین المللی این حرکت از سوی رسانه‌ها این امر محقق شود، همان‌طور که اتفاقات شبیه به این حرکت در کشورهای دیگر بازتاب جهانی پیدا می‌کند. در کشورهای دیگر افرادی بودند که این قبیل کارها را انجام داده‌اند و رسانه‌ها با بازتاب فراوان حرکت صورت پذیرفته، فرد انجام دهنده آن حرکت را به اسطوره و قهرمان تبدیل کرده‌اند.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش و شجاعت مثال‌زدنی عنایت آزغ در حادثه کلینیک سینا، بیان کرد: از همه اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر انتظار می‌رود با الگو گرفتن از این حرکت‌های ایثارگرایانه در خدمت به عزیزان نیازمند که در شرایطی سختی قرار گرفته‌اند، تلاش و ممارست کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار