تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۰۳۳۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان:
یک‌سوم شبکه برق خوزستان بالای ۳۰ سال عمر دارند
  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از عمر بالای ۳۰ سال بخشی از شبکه و پست‌های برق خوزستان خبر داد.

محمود دشت‌بزرگ در آیین بهره‌بردای از ۴۰ پروژه برق منطقه‌ای خوزستان که امروز (۱۷ تیرماه) به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه مدیران در صنعت برق استان خوزستان با انسجام و اراده در حال راهبری و مدیریت شبکه هستند تا مردم تا انتهای تابستان دچار مشکل نشوند.

  وی با اشاره به اینکه پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران سیگنال‌های مثبتی به جامعه مخابره کرده است، افزود: ۱۳ پروژه شامل افزایش ظرفیت ۴۱۵ مگاولت آمپر به شبکه پست‌های فشار قوی، پنج پروژه شامل افزایش ۳۸.۵ مگاوات ظرفیت شبکه بانک خازنی، ۱۲ پروژه افزایش ظرفیت طول ورود به شبکه به میزان ۱۸۶ کیلومتر مدار، ۹ پروژه تعویض هادی پرظرفیت به طول ۱۲۳.۵ کیلومتر و افزایش ظرفیت فیبر نوری به میزان ۹۶ کیلومتر، ۴۰ پروژه‌ای هستند که امروز در قالب پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: ۳۰ درصد از شبکه برق خوزستان و حدود ۲۶ درصد از شبکه پست‌های برق منطقه‌ای خوزستان بالای ۳۰ سال عمر دارد و این مساله به دلیل پیشرو بودن صنعت برق خوزستان در اجرای تاسیسات زیربنایی در سطح صنعت برق کشور است.

دشت‌بزرگ عنوان کرد: این ۴۰ پروژه برق منطقه‌ای خوزستان با اعتبار سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در ۱۲ شهر استان خوزستان اجرایی شده‌اند که حاصل خودباوری و استفاده از دانش بومی نیروهای صنعت برق کشور است.

وی با بیان اینکه افزایش قابلیت اطمینان در شبکه یکی از مهمترین اثرات افتتاح این ۴۰ طرح است، گفت: ارتقای ۲۰ درصدی شاخص عملکرد صحیح سیستم‌های حفاظتی برق خوزستان و ارتقای رویت‌پذیری تاسیسات شبکه و دیسپاچینگ ملی به ۹۹ درصد، از دیگر اثرات اجرای این طرح‌ها است.

دشت‌بزرگ خاطرنشان‌کرد: افتتاح این طرح‌ها به تحقق جهش تولید در بخش صنعت و سایر بخش‌ها کمک می‌کند و همچنین کاهش حوادث، خاموشی‌ها و متعادل‌سازی بارگیری تجهیزات را به دنبال دارد.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار