تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۰۳۲۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موضوع گم شدن وسایل دانشجویان خوابگاهی دانشگاه چمران اهواز در دست بررسی
 مدیر امور دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به گم شدن وسایل برخی از دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه، گفت: تاکنون دقیقا مشخص نشده است که وسایل برخی از دانشجویان چگونه گم شده است و در حال بررسی هستیم و نمی‌توان بر اساس حدس و گمان چیزی را مشخص کرد.

بابک محمدیان  اظهار کرد: در بحث گم شدن وسایل دانشجویان باید مستنداتی وجود داشته باشد. به عنوان مثال دانشجویی مطرح می‌کند که جواهراتش در خوابگاه گم شده است، در این موارد دانشجو اساسا نباید وسایل باارزش را همراه خود به خوابگاه بیاورد و طبق قانون، منعیت دارد و از طرفی دانشجو وقتی از خوابگاه به منزل می‌رود باید وسایل باارزش را همراه خود ببرد. همچنین موردی بوده که دانشجو مطرح می‌کند کتاب خود را گم کرده است؛ در این خصوص نیز منطقی نیست که فکر کنیم کسی کتاب را دزدیده است زیرا کتاب ارزش مادی برای دزدیدن ندارد.

وی افزود: ما در حال بررسی برخی حدس و گمان‌ها هستیم اما ناگفته نماند که متوجه شدیم بخشی از دیوار خوابگاه دخترانه کنده و به صورت معبر درست شده بود که بلافاصله پس از گزارش حراست، دیوار را ترمیم کردیم.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: درباره گم شدن وسایل دانشجویان چندین فرضیه وجود دارد؛ یکی اینکه ممکن است هم‌اتاقی دانشجو اشتباها وسیله‌ای را برده باشد و دیگری اینکه ممکن است برخی عوامل مربوط به بدنه داخلی خوابگاه دخیل بوده باشند.

محمدیان گفت: با توجه به اینکه در خوابگاه نمی‌توانیم از دوربین استفاده کنیم و قانونی نیست، بنابراین مستندی نداریم که مشخص کنیم وسایل دانشجو چگونه گم شده است و به همین دلیل است که ما حتی در فرجه امتحانات اعلام می‌کنیم که دانشجو اشیاء گران‌قیمت را با خود ببرد و در خوابگاه نگذارد.

وی با بیان اینکه گم شدن وسایل دانشجویان، دقیقا در بلوک‌هایی صورت گرفته که نزدیک دیواری است که آسیب دیده، ادامه داد: گم شدن وسایل دانشجویان در دو یا سه اتاق و در بلوک‌های ۱۲ تا ۱۴ صورت گرفته است. تاکنون دقیقا مشخص نشده است که وسایل برخی از دانشجویان چگونه گم شده است و اکنون در حال بررسی هستیم و نمی‌توان بر اساس حدس و گمان چیزی را مشخص کرد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه تا پیش از باز شدن پلمب خوابگاه، وسایل دانشجویان گم نشده بود، گفت: باتوجه به طولانی شدن تعطیلات دانشگاه، دو بازه زمانی را برای دانشجویان مشخص کردیم تا در موعد مقرر وسایل خود را از خوابگاه بردارند. با توجه به اینکه برخی از دانشجویان نمی‌توانستند به خوابگاه مراجعه کنند، بنابراین گفته بودیم که دانشجو شخصی را به جای خود بفرستد تا وسایل را جمع‌آوری و اتاق را تخلیه کند که همین موضوع امکان گم شدن و یا فراموشی نسبت به برداشتن برخی وسایل دانشجو را افزایش می‌دهد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار