تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۰۳۲۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند با جدیت پیگیری می‌شود
نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: آثار اقدامات و عملکرد های منطقه آزاد اروند با توجه به مشکلات و گرفتاری‌های مردم آبادان و خرمشهر مشخص است تحقیق و تفحص باید صورت گیرد من به جد به دنبال این موضوع هستم و کوتاه نخواهم آمد.
 سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بیانات اخیر مقام معظم رهبری و بحث مبارزه با فساد  اظهار کرد: فساد اقتصادی می‌تواند مأموریت‌ها، مسئولیت‌ها و نتیجه را تحت شعاع  قرار دهد و ناامیدی، مشکلات و حاشیه‌ها را در جامعه به وجود آورد.

نماینده مردم آبادان ادامه داد: در صورتی که فساد در سیستم دستگاه اجرایی ما نهادینه شود و مسئولینی که اهرم نظارتی هستند اعم از قوه قضاییه و زیرمجموعه آن سازمان بازرسی، نهادهای وزارتی، دیوان محاسبات و سایر اهرم‌های نظارتی کنترلی، خدای نخواسته نسبت به این موضوع تعلل و کم‌توجهی کنند مطمئناً کشور آسیب جدی می‌بیند.

مولوی افزود: اکنون یکی از معضلاتی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره مستقیم می‌کند بحث مبارزه با فساد است یعنی به جایی رسیدیم که  فساد به حدی رسیده است که رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کند که مبارزه کنید و از همه اهرم‌ها قانونی استفاده کنید. 

وی با اشاره به اینکه  اقدامات پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی، تذکر دادن و استفاده از مسئولین پاکدست در برخورد با فساد و عدم تبعیض با مفسدان اقتصادی امری حیاتی است گفت:  یکی از شاخص‌های انتخاب  وزرا، مسئولین و مدیران اجرایی دولت باید پاک دستی و عدم سوابق فساد اقتصادی باشد.

مولوی با تأکید بر مبارزه جدی با غده سرطانی فساد گفت:  با مبارزه جدی می‌توان به توسعه کشور، به سلامت جامعه و  برگشت امید به مردم کمک کرد.

وی در خصوص برنامه خود در مجلس برای مقابله با فساد افزود: با وضع قوانین و نظارت قوی باید به سمتی حرکت کنیم تا زمینه فساد اقتصادی برچیده شود موضوع دوم موضوع نظارتی است ابزارهای نظارتی مجلس و  زیرمجموعه‌اش دیوان محاسبات است که باید به قوه قضائیه در این امر کمک کند.

یکی از مطالبات مردم آبادان و خرمشهر نظارت بر عملکرد منطقه آزاد اروند است

 مولوی با اشاره به مبارزه علیه مفسدان اقتصادی در آبادان گفت: در آبادان هم برخی از مسیر انحراف پیدا کردند که باید با آن‌ها با جدیت برخورد شود اگر ما بحث تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند را دوباره مطرح و کلید می‌زنیم از سر بغض و کینه نیست فقط بابت آن است که بتوانیم  این شفافیت را به اجرا بگذاریم.

وی ادامه داد: آثار اقدامات و عملکردهای منطقه آزاد اروند با توجه به مشکلات و گرفتاری‌های مردم آبادان و خرمشهر مشخص است  تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند باید صورت گیرد من به جد به دنبال این موضوع هستم و کوتاه نخواهم آمد.

وی افزود: شاید دیوان محاسبات و سازمان بازرسی  و گروه کارشناسی تحقیق و تفحص بیایند و ببینند منطقه آزاد اروند وظایفش را خوب انجام داده است اگر که خوب انجام داده‌اند حتی تقدیر و تشکر شوند و اگر انجام نداده‌اند حتماً برخورد قانونی خواهد شد.

مولوی بیان کرد: نباید انحرافی در برنامه تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند ایجاد شود این دو شهر مشکلاتی فراوانی دارد نیاز به تحقیق و تفحص است تا آثار عملکردهای این سازمان مشخص شود.

 وی افزود: برخی‌ها آن‌قدر پررنگ کرده‌اند که مولوی دنبال مطالبه‌ای است یا مشکل شخصی با کسی دارد آیا من از منطقه آزاد اروند چیزی جز رفع مشکلات مردم را مطالبه کرده‌ام؟ به هر حال منطقه آزاد اروند با مقیاس قبل نمی‌تواند با همه برخورد کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: یکی از مطالبات مردم آبادان و خرمشهر نظارت بر عملکرد منطقه آزاد است تخصص اقتصادی نظارتی نیز کار من نیست کار یک گروه کارشناسی است که باید بیایند ورود کنند شاید به موضوعات جدیدی برسند و نتایج جدی‌تری بگیرند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار