تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۰۳۱۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولین کشوری که در کرونا مسافران را میپذیرد کجاست؟

ویروس کرونا تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر در سرتاسر جهان را درگیر کرده که از این تعداد، ۳۲۹ هزار نفرشان تاکنون بر اثر این ویروس، کشته شده‌اند. در ایران نیز وضعیت خیلی خوب نیست و از ۱۳۷ هزار نفر مبتلای ثبت شده، هفت هزار نفرشان از دنیا رفته‌اند. حال باید دید کی شرایط به حالت قبلی خود برمی‌گردد که بشود زندگی را از سر گرفت و فعالیت‌ها را به شکل قبلی انجام داد.

این روزها بیشتر از هر وقت دیگری بر اثر قرنطینه و اتفاقات پیش آمده، شرایط روحی هیچ‌کس نرمال نیست. پس چه چیزی بهتر از سفر برای بهتر کردن این حال و اوضاع؟ کایت برای شما تورهایی تدارک دیده که بلافاصله بعد از بهتر شدن اوضاع و باز شدن مرز ایران با کشورهای دیگر، می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و حال و روحیه‌تان را عوض کنید.

باکو

ازآنجایی‌که بهداشت و سلامت ساکنان شهر باکو از اولویت بالایی برای این کشور برخوردار است. ستادی تحت هدایت کابینه وزیران آذربایجان تشکیل شده و با همکاری سازمان بهداشت جهانی تلاش می‌کنند تا انتقال این ویروس به دیگران را محدود کنند. به همین دلیل اقدامات محدودکننده‌ای در نظر گرفته‌اند. به عنوان اقدامی پیشگیرانه، ورود به باکو به طور موقت برای همه شهروندان چینی و ایرانی به حالت تعلیق درآمده است. همچنین هیچ ویزایی تا اطلاع ثانوی برای مردم این کشورها صادر نمی‌شود. از دیگر اقدامات پیشگیرانه این کشور می‌توان به تعلیق کردن پروسه صدور ویزای ASAN اشاره کرد. درواقع اتباع خارجی که می‌خواهند به آذربایجان سفر کنند، فعلاً باید صبر کنند تا اوضاع کمی کنترل شود.

در آخرین اخباری که درباره سفر به باکو از ایران، آمده گفته شده که پروازهای ایران یا هرگونه سفر به هر شکلی از ایران به باکو، تا ۳۱ ماه مه امکان‌پذیر نیست و همه نوع مرزهای این دو کشور با هم بسته خواهد بود. اما بعد از اتمام این وضعیت می‌توانید با شرکت درتور باکو، تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید و برای مدت کوتاهی هم که شده از روزمرگی و خانه ماندن، دور شوید.

اولین کشوری که در کرونا مسافران را میپذیرد کجاست؟

ایروان

ایروان ورود بدون ویزا را برای اتباع چینی و ایرانی با پاسپورت معمولی، لغو کرد. مسافرانی که در اتریش، بلژیک، چین، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد، سوئیس یا انگلستان بوده باشند، حق ورود به ارمنستان را ندارند. البته این قانون برای شهروندان ارمنستان، همسران یا فرزندان اتباع و دیپلمات‌ها یا نمایندگان رسمی بین‌المللی صدق نمی‌کند. اتباع ارمنستانی که در اتریش، بلژیک، چین، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد، سوئیس یا انگلستان بوده‌اند باید به محض ورود به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

ایروان تاکنون اعلام نکرده که از چه زمانی این محدودیت‌ها برداشته خواهد شد و فعلاً خبر مثبتی دراین‌باره وجود ندارد. اما کایت برای شما این امکان را فراهم کرده که بلافاصله بعد از اتمام قرنطینه و باز شدن مرزهای ارمنستان، بتوانید در تور ایروان شرکت کنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. به هر حال دیر یا زود، واکسن این بیماری پیدا می‌شود و دوباره زندگی‌ها از سر گرفته می‌شود. تا آن روز باید منتظر بمانیم و صبر کنیم.

اولین کشوری که در کرونا مسافران را میپذیرد کجاست؟

وان

ترکیه جزو آن کشورهایی بود که وقتی گزارش ابتلای ۴۳ نفر از ایرانیان به بیماری کرونا، به بیرون آمد، دستور بسته شدن مرزها و لغو پروازها را صادر کرد. همه مسیرهای راه‌آهن نیز به سمت ایران و از ایران به سمت ترکیه (به خصوص شهر وان) بسته شد. البته هنوز پروازهایی از ترکیه به سمت ایران انجام می‌شود اما با قیمت‌هایی بسیار بالا و تنها برای بازگرداندن ایرانی‌هایی که در ترکیه مانده‌اند. تاکنون خبری نیز مبنی بر باز کردن خطوط هوایی برای پرواز از ایران به ترکیه نیامده و به نظر می‌رسد حالا حالاها هم چنین اتفاقی رخ ندهد. تاکنون ترکیه تلاش کرده تا با انجام اقداماتی پیشگیرانه جلوی شیوع ویروس را در ترکیه بگیرد اما نتوانسته خیلی موفقیت‌آمیز عمل کند.

انتظار می‌رود با کاهش روند شیوع ویروس کرونا و همچنین تولید واکسن آن، پروازها به ترکیه از سر گرفته شود چرا که بیشتر شهرهای ترکیه، گردشگری بوده و بخش اعظم درآمدش را از گردشگران ایرانی دارد. کایت نیزتور وانرا برایتان آماده کرده که بلافاصله بعد از پشت سر گذاشتن این ویروس، با شرکت در آن بتوانید به این شهر زیبای ترکیه سر بزنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

اطلاعات بیشتر را از کایت بخواهید!

در این مطلب سعی کردیم درباره وضعیت کشورهای مهم در عرصه گردشگری برای ایرانی‌ها بپردازیم و همچنین بررسی کردیم ببینیم کدام کشور بعد از تمام شدن کرونا و قرنطینه، مرزهایش را به روی ایرانیان باز می‌کند. در صورتی که در مورد تورهای معرفی‌شده، سوالات بیشتری دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد سایت آژانس هواپیمایی کایت به نشانی www.kite.ir شده یا با شماره تماس کایت ۰۲۱۷۵۰۹۷۷۰۰ تماس حاصل فرمائید.

:
:
:
آخرین اخبار