تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۰۳۱۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند جذب شد
  معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۲ هزار میلیارد و ۱۸۴میلیون ریال سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند جذب شد که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۲۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

 به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند سیدعلی موسوی یکشنبه اظهار داشت: شرایط سرمایه‌گذاری در  منطقه آزاد اروند با توجه به گسترش جهانی ویروس کرونا و اعمال تحریم‌های ظالمانه مطلوب ارزیابی شده است.

وی میزان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند در مدت مشابه سال گذشته یکهزار میلیارد و ۸۷۰ ریال اعلام کرد.

موسوی افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و تجاری است که توسط بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم این روند رشد را حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سال جهش تولید امسال چهار پروژه تولیدی در منطقه افتتاح شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه اول سال جاری فعالیت پروژه‌های تولیدی در این منطقه به ۱۲ پروژه برسد که این روند کمک بسیار زیادی در رشد سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند خواهد داشت.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار