تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۰۳۱۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در کشتی آزاد باید برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد
 یک مربی کشتی با بیان این‌که وضعیت خوزستان در کشتی آزاد خوب نیست، گفت: در استان در ورزش کشتی، تک بعدی و تنها در رشته فرنگی کار کرده‌ایم.

حیدر ناصری  اظهارکرد: وضعیت خوزستان در کشتی آزاد خوب نیست. در سال ۹۸ در رده سنی پایه کشتی آزاد، رده بیست و هشتم را کسب کردیم که نتیجه بسیار ضعیفی طی چند سال گذشته بود، البته نتیجه در رده سنی بزرگسالان نسبت به رده سنی نونهالان بهتر بود ولی قانع‌کننده نبود. در مجموع کشتی آزاد خوزستان کار زیادی دارد.

وی بیان کرد: باتوجه به این‌که هیات قبلی طرح و برنامه خاصی برای کشتی آزاد نداشت، امیدوارم هیات جدید که البته به صورت موقت است و هیاتی که پس از برگزاری مجمع به روی کار می‌آید، نگاه ویژه و برنامه خوبی برای کشتی آزاد داشته باشند و به این رشته کمک کنند زیرا اگر بخواهند به همان صورت قبل در کشتی آزاد کار کنند، هیچ تغییری نخواهیم دید.

این مربی کشتی درباره نقطه قوت کشتی استان، گفت: نقطه قوت کشتی خوزستان، کشتی فرنگی آن و داشتن ملی‌پوش در رده‌های سنی مختلف است. نقطه ضعف نیز نداشتن سرمربی و مربی در تیم‌های ملی کشتی فرنگی است. البته در کشتی آزاد، ضعف زیادی وجود دارد و قوت خاصی هم ندارد، در حالی که این رشته علاقه‌مندان بسیاری در استان دارد.

وی گفت: در کشتی آزاد باید برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد. برگزاری مسابقات چند جانبه باکیفیت و اردو، بالا بردن دانش مربیان، ارتباط با مربیان تیم‌ملی و برگزاری لیگ‌های داخلی از جمله اقداماتی است که می‌توان برای پیشرفت کشتی آزاد انجام داد، البته این برنامه‌ها باید به صورت ویژه و مداوم انجام شوند، نه به صورت مقطعی.

ناصری با بیان این‌که تمام شهرهای صاحب کشتی تمایل‌شان به کار کردن در کشتی فرنگی بسیار بیشتر است، افزود: در کشتی استان، تک بعدی و تنها در رشته فرنگی کار کرده‌ایم و البته این به شهرستان‌ها نیز بر می‌گردد زیرا کار کردن در کشتی فرنگی نسبت به آزاد راحت‌تر است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار