تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۰۳۱۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نباید تیم بسکتبال پتروشیمی منحل شود/ هیچ تفکری پشت این تصمیم نیست
  مربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام گفت: به نظر من هیچ تفکری پشت تصمیم باشگاه نسبت به عدم تیم‌داری در لیگ برتر نیست و به جای انجام اصلاحات در ساختار، بومی‌گرایی و حفظ سهمیه، می‌خواهنداقدام به حذف تیم‌داری کنند.

مدتی است که بحث عدم تیم‌داری پتروشیمی بندرامام که سال‌هاست حضور موفق در بسکتبال ایران و آسیا دارد، مطرح شده است. این موضوع طی روزهای گذشته با عدم اعلام آمادگی این تیم برای حضور در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال قوت گرفت، به صورتی که مربی این تیم اکنون عنوان کرده که تصمیم باشگاه برای شرکت نکردن در لیگ برتر قطعی است.

خضیر شاهوردی  با بیان این‌که تیم پتروشیمی برای اعلام آمادگی در لیگ برتر تا 11 تیرماه فرصت داشت اما همچنان تصمیم باشگاه عدم تیم‌داری در لیگ است، اظهارکرد: طبق آن چه از باشگاه می‌شنویم، هدف این است که در لیگ برتر تیم‌داری صورت نگیرد و می‌خواهند هزینه‌ها را به این دلیل که پتروشیمی وارد بورس شده است، کاهش دهند. البته ما به دنبال دلیل اصلی این‌که چرا نمی‌خواهند در لیگ برتر تیم‌داری کنند، هستیم.

وی بیان کرد: مسئولان به جای این‌که ساختار را اصلاح کنند، نباید دست به انحلال تیم بزنند. باشگاه می‌تواند برای تیم‌داری در لیگ برتر بیشتر از بازیکنان و کادر بومی استفاده کند. حیف است که این سهمیه از شهر برود زیرا پتروشیمی در بسکتبال ایران برند است و عدم تیم‌داری آن، ضربه سنگینی به پیکره بسکتبال است.

مربی تیم پتروشیمی بندرامام افزود: پتروشیمی در آسیا مطرح است و عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد. حضور پتروشیمی در لیگ برتر باعث می‌شود که بقیه تیم‌ها نیز در بسکتبال سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: با این تصمیم باشگاه برای عدم حضور در لیگ برتر، تکلیف بازیکنان آکادمی که تنها امیدشان رسیدن به لیگ برتر است، چه می‌شود؟ به نظر من هیچ تفکری پشت این تصمیم باشگاه نیست و به جای انجام اصلاحات در ساختار، بومی‌گرایی و حفظ سهمیه، اقدام به عدم تیم‌داری می‌کنند. در حال حاضر خیلی از بازیکنان بومی‌مان بیرون از استان بازی می‌کنند، در حالی که با جمع آوری همین نفرات می‌توانیم تیم مقتدری در لیگ برتر داشته باشیم.

شاهوردی: عنوان کرد: در شرایط فعلی خود باشگاه تصمیم به عدم تیم‌داری در لیگ برتر گرفته است و صدای ما هم به جایی نمی‌رسد. در مجموع من موافق منحل کردن تیم پتروشیمی نیستم و این کار را منطقی نمی‌دانم.

وی بیان کرد: باشگاه باید تا 11 تیرماه برای حضور در لیگ برتر به فدراسیون اعلام آمادگی می‌کرد که این کار را انجام نداده و اکنون نظر قطعی باشگاه، عدم تیم‌داری در لیگ است. البته فدراسیون در حال پافشاری برای حضور پتروشیمی در لیگ برتر است اما مسئولان پاسخگو نیستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار