تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۰۳۱۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: دزفول با کمبود محیط بان مواجه است
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه محیط زیست و اهمیت کار محیط بانان گفت: شهرستان دزفول با وجود ظرفیت‌های فراوان با مشکل کمبود نیروی محیط بان مواجه است که پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکل انجام خواهد شد.

علی فرهمندپور روز شنبه در نشستی که به منظور  گرامیداشت روز محیط بان در فرمانداری ویژه دزفول برگزار شد، افزود: برخی نیروهای محیط بان در دزفول قراردادی، برخی پیمانی و تعداد کمی رسمی هستند. 
وی با اشاره به لزوم حمایت از محیط بانان از تلاش انجمن سفیران بانگ زمین که اقدام به تهیه و پخش نماهنگی درخصوص سختی کار محیط بانان کرده بود قدردانی کرد. 
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ حفظ منابع طبیعی گفت: حفاظت از محیط زیست با همدلی محقق می‌شود.
وی افزود: تا زمانی که در حوزه محیط زیست فرهنگ سازی نشود، کار محیط بانان بی‌نتیجه خواهد ماند لذا همه باید در این فرهنگ سازی سهیم باشند.

فرهمندپور معیشت و مشکل اقتصادی را از عوامل افزایش شکار غیرمجاز دانست و اظهارداشت: کارگاهی در حوزه پژوهش تشکیل و از نظرات و پیشنهادات محیط بانان در آن استفاده خواهد شد.
شهرستان دزفول و اداره پارک‌ملی دز ۲۴ محیط بان دارد.

لزوم تغییر نگرش مدیران به مقوله محیط زیست
رئیس حفاظت محیط زیست دزفول نیز در این نشست خواستار تغییر نگرش مدیران به مقوله محیط زیست شد و گفت: محیط زیست ضرورتی حیاتی، بشری و جهانی است.
 مصطفی استادچینی‌گر افزود: اراده جهان بر حفاظت از محیط زیست به عنوان بستر حیات و تکامل بشر قرار گرفته که این حفاظت فقط از راه همدلی مردم و مسئولان امکان پذیر است.
 وی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه محیط زیست را ضروری دانست و انتخاب روز محیط بان و مناسبت‌های محیط زیستی مختلف در طول سال را  در همین راستا ارزیابی کرد.
وی با گرامیداشت روز محیط بان گفت: شهرستان دزفول دارای طبیعتی با ظرفیت و توانمندی زیست محیطی بسیار بالا است که باید از این ظرفیت و موهبت الهی محافظت کرد. 
استادچینی‌گر به معضلات و مشکلات زیست محیطی شهرستان دزفول و برخی اقدامات انجام شده طی سالیان گذشته پرداخت و خواستار تغییر نگرش مدیران به مقوله محیط زیست شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار