تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۰۳۱۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب "اروند" به کام نخیلات شور است
  مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان از جایگزینی آب بهمنشیر برای آبیاری نخیلات اروندکنار به دلیل شور شدن آب اروندرود خبر داد.

ناجی شهیب‌زاده  اظهار کرد: آب مورد نیاز برای نخلستان‌های آبادان عمدتا از محل رودخانه بهمنشیر تامین می‌شود که بخشی از این آب، از طریق شبکه‌های زهکشی و بخشی نیز به وسیله انهار سنتی به نخلستان‌ها می‌رسد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به شرایطی که در رودخانه بهمنشیر وجود دارد، آبرسانی به نخلستان‌های آبادان به خوبی در حال انجام است و مشکلی در تامین آب مورد نیاز نخلستان‌ها از نظر کمی و کیفی وجود ندارد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به مشکل شوری آب اروندرود گفت: بخشی از انهار زهکشی که به رودخانه اروند متصل هستند، به دلیل وضعیت مطلوب آبی این رودخانه در ماه‌های گذشته، توسط کشاورزان بازگشایی شدند اما اکنون حدود سه هفته است که آب اروند شور شده است.

شهیب‌زاده بیان کرد: با توجه به شوری اروند، امکان استفاده از این آب برای آبیاری نخیلات اروندکنار وجود ندارد و برای تامین آب مورد نیاز نخیلات باید از رودخانه بهمنشیر استفاده شود.

وی با بیان اینکه در آبادان بیش از دو میلیون نخل وجود دارد، افزود: در حال حاضر ارتباط انهار و زهکش‌ها را به دلیل شوری آب اروندرود قطع کرده‌ایم تا آب شور به نخیلات نرسد و اگر کشاورزان مجددا این انهار را باز نکنند، دیگر خطر شوری آب نخیلات اروندکنار را تهدید نمی‌کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار