تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۲۰۳۰۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش‌وپرورش خوزستان با کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی روبرو است
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی به عنوان ۲ چالش این استان نام برد و گفت:آموزش و پرورش خوزستان با این کاستی‌ها نیازمند حمایت بیشتر است.

  کورش مودت جمعه شب در نشست بررسی مشکلات آموزش و پرورش اندیمشک در فرمانداری این شهرستان افزود:۳۵درصد فضای آموزشی استان خوزستان نیازمند بازسازی است ضمن اینکه ۳۵ درصد مدارس این استان نیز باید مقاوم سازی شود.
وی سرانه فضای آموزشی خوزستان را چهار و هشت دهم عنوان کرد و گفت: این رقم باید به پنج و ۲ دهم افزایش یابد.
مودت گفت: با توجه به نیازهای استان خوزستان و شرایطی که دفاع مقدس رقم زد نیاز به توجه ویژه داریم.اگر در ردیف بودجه اعتبارات آموزش و پرورش خوزستان به طور ویژه دیده شود بخش زیادی از مشکلات این استان حل خواهد شد.
وی تصریح کرد: در ارتقا شاخص های استان با برنامه ریزی تلاش می کنیم ضمن اینکه برای نیازهای حوزه عمرانی و نیروی انسانی شهرستان اندیمشک همکاری می شود.
مودت برای رفع نیازهای حوزه تعلیم و تربیت شهرستان اندیمشک قول مساعد داد.
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان نیز گفت:تلاش انجام شده در اندیمشک در تحقق پروژه های متعدد در سال گذشته بسیار مطلوب و قابل تقدیر است.
علی قربانی افزود:طرح های آموزشی اجرا شده در اندیمشک با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال بنیاد برکت و ۳۰۰ میلیارد ریال وزارت نفت در اندیمشک اجرا شد که در نوع خود بی سابقه است.
وی افزود:چنین اعدادی چندبرابر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و شهرهای دیگر است و شاید با شهر اهواز برابری می کند.
وی گفت:  شرایط کار در شهرستان اندیمشک بسیار هموار و هماهنگ است و پروژه که شروع می‌کنند به سرعت تکمیل می شود.
قربانی بیان کرد:در برخی از شهرهای استان خوزستان طرح های آموزشی وجود دارد که از سال ۸۶ تا کنون تکمیل نشده اند.۲۴۰ طرح آموزشی نیمه تمام در خوزستان وجود دارد که در سال‌های ۸۶ و ۸۷ ساخت آنها شروع شده است.
وی گفت:مجوز تخریب و بازسازی۲ باب مدرسه در اندیمشک گرفته شده و در کمیته برنامه‌ریزی نیز برای آنها از منابع ملی استانی اعتبار پیش بینی شده است.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز تحول در زیرساخت های آموزشی با احداث کانون ، مدرسه و مراکز فرهنگی در این شهرستان را خواستار شد و گفت:خوزستان نسبت به سایر استانها اعتبار بیشتری جذب کرده است لذا  انتظار داریم اندیمشک هم در زمینه احداث فضاهای آموزشی ویژه دیده شود.
فریدون حسنوند افزود:سهمیه استخدام ۵۰۰ نفر در آموزش و پرورش اندیمشک از وزارتخانه مذکور اخذ شد اما عده ای در استان در حق اندیمشک خیانت کردند و سهمیه استخدام اندیمشک را برای جای دیگر استفاه کردند.
وی افزود:با وجود اجرای پروژه های متعدد، همچنان در زمینه توسعه و نوسازی فضای آموزشی و همچنین نیروی انسانی اندیمشک نیاز به توجه و عنایت ویژه دارد.

حسنوند ادامه داد:طرح های آموزشی درحال اجرای زیادی در اندیمشک وجود دارد که به دلیل نبود اعتبار هنوز به بهره برداری نرسیده و لازم است که تا پایان شهریور این طرح ها تکمیل شوند.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت: در سال های اخیر طرح های متعددی در حوزه آموزش و پرورش در اندیمشک تحقق یافت اما این شهرستان در زمینه توسعه فضاهای آموزشی همچنان نیاز به  توجه دارد.
پیمان جهانگیری بیان کرد: توسعه شهرستان و جمعیت ساکن در مناطق توسعه یافته اندیمشک نیاز به خدمات فرهنگی و آموزشی را بیشتر کرده است.
وی اظهار داشت: انتظار می رود با توجه به نیاز جمعیتی شهرستان از لحاظ نیروی انسانی و بهبود فضای آموزشی و همچنین تجهیزات ، اندیمشک مورد توجه قرار گیرد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار