تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۲۰۳۰۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسابقات مجازی راهکاری برای ورزش در ایام کرونا
 شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و به ویژه خوزستان موجب شد تا بسیاری از فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی به برگزاری مسابقات مجازی روی آورند تا در این ایام خانه‌نشینی اجباری ،ورزشکاران و علاقه‌مندان با ورزش در خانه آمادگی خود را حفظ کنند.

 خوزستان از جمله استان های کشور است که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و این وضعیت موجب تعطیلی بسیاری از باشگاه های ورزشی در رشته های مختلف شده است.‌

هیات ها و ورزشکاران این استان هیچ موقع تعطیلی باشگاه های ورزشی را به منزله تعطیل شدن ورزش ندانسته و با تمرین در منزل و از طریق فضای مجازی به امر آموزش، مسابقه و ورزش گروهی پرداخته اند.

با فعالیت مجدد برخی از رشته های ورزشی در خوزستان هنوز هم بسیاری از خانواده ها از فرستادن فرزندانشان به باشگاه های ورزشی ترس دارند لذا برگزاری مسابقات مجازی بهترین راهکار در ایام موجود به شمار می رود.

عنوان برتر خوزستان در حوزه ورزش مجازی 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع کرونا رشته های ورزشی بسیاری در استان به صورت مجازی در منزل مشغول تمرین و برگزاری مسابقات هستند که این امر موجب شده تا در زمینه ورزش در خانه در کشور پیشتاز باشیم.

افشین حیدری به برگزاری پویش های مختلف با موضوع "ورزش در خانه" در حوزه ورزش مجازی اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون کلیپ های مختلفی توسط هیات های ورزشی استان تهیه و  برای حضور در مسابقات به فدراسیون ها ارسال شده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه برخی از هیات های استان، جلوتر از فدراسیون مربوطه عمل کرده و اقدام به برگزاری مسابقات مجازی کردند و این امر موجب شد تا به عنوان یک الگو در کشور مطرح شوند. همچنین بسیاری از قهرمانان ملی استان نیز با تهیه کلیپ به انجام تمرینات خود در منزل اشاره کردند.
 
وی با بیان اینکه تمامی سازمان های مردم نهاد و هیات های ورزشی استان با همکاری ستاد پیشگیری از کرونا اقدامات موثری در جهت توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده و بسته های معیشتی انجام دادند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: تیم های نظارتی این اداره کل در سراسر استان با همکاری مسوولان ورزش و جوانان در شهرستان ها به صورت دقیق دستورالعمل های صادره در حوزه ورزش را رصد می کنند.

وی ادامه داد: باشگاه داران آسیب دیده از کرونا برای جبران خسارات، با حمایت دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا تسهیلات لازم دریافت می کنند تا با این اقدام بتوانیم بخشی از خسارات و مشکلات آنان را مرتفع کنیم.

حیدری تصریح کرد: تمام باشگاه داران و افرادی که از طریق اقتصادی در ورزش فعالیت می کنند در این ایام نهایت همکاری را با ستاد مقابله با کرونا داشته اند هر چند آسیب های فراوانی دیده اند که جا دارد از آنها تشکر ویژه ای نمایم.

استقبال از ورزش های رزمی در خوزستان

 علی امانی رییس هیات کونگ فو خوزستان گفت: ورزش های رزمی جز رشته های ورزشی هستند که با برگزاری مسابقه مجازی توانسته است بسیاری از ورزشکاران را که اغلب جوان و نوجوان می باشند را به ایجاد یک فضای ورزشی رقابتی سوق دهد.

وی افزود: با توجه به مدت چندماهه شیوع کرونا در خوزستان و برای این که کونگ فو کاران استان از این رشته فاصله نگیرند و سلامتی ورزشکارانمان حفظ شود و همچنین آنها را به ورزش در خانه تشویق کنیم، تصمیم گرفتیم مسابقات رشته های مختلف را به صورت مجازی برگزار کنیم. 

رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی خوزستان افزود: برگزاری مسابقات کونگ فو به صورت مجازی برای اولین بار است که در این رشته، در کشور انجام می گیرد. 

خلیل ویسی شیخ رباط رییس هیات ووشو خوزستان نیز گفت: چندین دوره مسابقه با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و فرهنگ ورزش در خانه در سطح استان برگزار کردیم که با استقبال خوبی همراه بود

وی عنوان کرد: بی شک در ایام موجود رعایت توصیه های بهداشتی، فاصله اجتماعی و ماندن در خانه بهترین اقدام ممکن است.

سیدعلیرضا قریشی رییس هیات وزنه برداری خوزستان نیز گفت: شیوع بیماری کرونا و گسترش آن در خوزستان موجب شده تا خانواده‌ها از ترس فرزندانشان را به تمرین نفرستند.

وی افزود: وزنه‌برداری یک رشته انفرادی است و مجوز فعالیت مجدد آن از چند ماه گذشته صادر شد اما چون خوزستان از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز است، نمی‌توان به طور جدی تمریناتمان را شروع کنیم لذا کارها را با آرامی پیش برده و منتظر هستیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

رییس هیات وزنه برداری خوزستان ادامه داد: در طول این مدت سعی کردیم به صورت آنلاین دوره های بسیاری را برگزار کنیم.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز جمعه ۱۳ تیرماه ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

بیماری کرونا همه جهان را در بر گرفته است. مردم برای کمک به کنترل این بیماری، فاصله گذاری فیزیکی تا یک و نیم متر، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را رعایت کنند. ماسک باید برای همه باشد و اگر یک نفر استفاده کرده و بقیه استفاده نکنند، حقوق بقیه مردم نادیده گرفته شده است. با رعایت این موارد می‌توانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار