تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۰۳۰۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مخابره اخبار منفی باعث کاهش میل سفر به خوزستان می‌شود
مدیریت گردشگری و مهندسی عمومی سازمان آب‌وبرق خوزستان گفت: مخابره اخبار منفی همچون سیل و گردوغبار در کاهش میل سفر به خوزستان موثر است.
  محمدامین ایزدجو مدیریت گردشگری و مهندسی عمومی سازمان آب‌وبرق خوزستان در یک‌ گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: گردشگری در خوزستان مغفول واقع شده چرا که گرم و خشک بودن آب‌وهوا تصور نادرستی در اذهان عمومی بوجود آورده و با مخابره اخبار منفی ازجمله سیل و گردوغبار میل سفر به این استان کاهش یافته است.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد آب‌های سطحی کشور فقط در استان خوزستان است که با برنامه‌ریزی و استفاده درست می‌توان اتفاقات خوبی رقم زد.

مدیریت گردشگری و مهندسی عمومی سازمان آب‌وبرق خوزستان گفت: خوشبختانه در سال گذشته با تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت نیرو و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد شد تسهیل در زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری، صنعت گردشگری و تبادل اطلاعات اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: سازمان آب‌وبرق خوزستان که از مدت‌ها قبل از صدور این تفاهم‌نامه اقدام به ایجاد شرایط گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های آبی کرده بود، مناطقی همچون پلاژ سد مارون پدید آورد که برای برخی وجود چنین اماکنی در خوزستان غیر قابل تصور است.

محمدامین ایزدجو گفت: در حقیقت دولت در حوزه ایجاد اماکن سرمایه‌گذاری گردشگری عملکرد موثری نداشته پس بهتر است با واگذاری این اماکن به مردم به توسعه و بهره‌وری بیشتر کمک کرد.

وی ادامه داد: تجهیز کارگاه‌ سدها به لحاظ طولانی بودن انجام پروژه‌ سدسازی با تجهیز کارگاه‌های سایر پروژه‌ها که اغلب با چند کانکس ساخته می‌شوند تفاوت دارد.

ایزدجو اظهار کرد: تجهیز کارگاه‌های پروژه‌های سدسازی از ساختمان‌هایی با مصالح مرغوب ساخته می‌شود و پس از بهره‌برداری از سد این شهرک‌ها به حال خود رها می‌شوند به عنوان مثال تجهیز کارگاه سد گدار مسجدسلیمان با ۵۵۰ اتاق اگر با نوسازی در اختیار مردم قرار گیرد تحول اقتصادی خوبی در منطقه ایجاد خواهد کرد‌.

وی افزود: فراهم کردن بستر جذب گردشگر به تبع با خدماتی که گردشگر نیاز دارد شغل ایجاد می‌کند که شغل نیز باعث گردش مالی و به دنبال آن رفاه که مقدمه امنیت است پدید می‌آید.

مدیریت گردشگری و مهندسی عمومی سازمان آب‌وبرق خوزستان گفت: طبیعتا کرونا نیز تاثیرات منفی در حوزه گردشگری به دنبال داشته اما باتوجه به اینکه گردشگری آبی در خوزستان روتق بیشتری دارد و این این ظرفیت‌ بیشتر در فضای باز مورد بهره گردشگر قرار می‌‌گیرد، باید به فکر راهی برای جذب گردشگر در این ایام بود.

محمدامین ایزدجو تصریح کرد: واقعیت این است که سرمایه‌گذار تا بحال از دولت آسیب دیده چرا که مراحل دریافت مجوز‌ها رسیدن به هدف را سخت نموده اما ما به دنبال تسهیل این امر هستیم.

وی گفت: دوره بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری را از ۱۰ سال به ۲۰ تا ۳۰ سال افزایش دادیم تا سرمایه‌گذار پس از برند سازی مدت بیشتری از سود سرمایه‌گذاری خود استفاده نماید.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار