تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۰۲۹۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خیز فولاد خوزستان برای کسب سهمیه آسیا
  تیم فوتبال فولاد خوزستان که برای کسب سهیمه آسیا گام بر می‌دارد دومین دیدار خود پس از وقفه چهار ماهه را با برد آغاز کرد تا پنجمین پیروزی متوالی خود را در لیگ این فصل کسب کند.

 تیم فولاد در دیدار پنج روز گذشته خود مقابل استقلال آن هم پس از ۱۲۰ روز نشان داد که از وقفه به وجود آمده بهترین استفاده را کرده و بازیکنان این تیم به لحاظ جسمانی در شرایط خوبی قرار دارند.

این نماینده خوزستان از ابتدای خردادماه اردوی آماده سازی خود را به دلیل گرمای هوای اهواز در تهران برپا کرد تا با قوای بیشتر به مصاف حریفان برود اگرچه در این موضوع نباید نقش پررنگ مدیریت باشگاه را فراموش کرد.

اردوی خوب در تهران و البته ادامه تمرینات در اهواز باعث شده تا فولاد یک تیم فوق‌العاده از نظر آمادگی بدنی داشته باشد.تمرینات بدنسازی مطابق با دانش روز جهان و البته استفاده از جی‌پی اس و دانش استفاده از آن باعث شده تا فولادی ها با وجود تعطیلی چهارماهه از نظر بدنی وضعیت مطلوبی داشته باشند چیزی که کمتر در تیم های لیگ برتری به چشم می خورد.

شاگردان نکونام از ۲ بازی اخیر خود ۶ امتیاز کسب کردند و همین امر موجب شد تا آنها تنها با یک اختلاف امتیاز نسبت به تیم دوم جدول در جایگاه سوم قرار گیرند. بی شک فولادی ها برای کسب سهمیه آسیایی گام بر می دارند اگرچه نباید فراموش کرد که لغزش بی موقع این تیم باعث از دست دادن جایگاهشان در جدول رده بندی خواهد شد.

در این میان دیگر نمایندگان خوزستان از جمله تیم نفت آبادان در اولین بازی خود پس از وقفه چهار ماهه نشان داد که همچنان به دنبال کسب امتیاز و رسیدن به جایگاه بالای جدول است تا از کورس رقابت برای کسب سهمیه آسیایی جا نماند. برزیلی های ایران همچون دیگر تیم های تحت پوشش وزارت نفت این روزها به لحاظ مالی شرایط خوبی نداشته و قابل قیاس با دیگر تیم های حاضر در لیگ برتر نیستند.

تیم نفت مسجدسلیمان نیز که شاید خوشبین ترین طرفدارش تصور نمی کرد بتوانند تا هفته بیست و دوم رقابت ها در نیمه بالایی جدول قرار گیرند اکنون حال و روز خوبی ندارد به گونه ای که حتی در خرید ناچیزترین امکانات با مشکل مواجه هستند و این موضوع ناراحتی هواداران این نفتی را به همراه داشته است.

تارتار با شاگردان کم نام و نشان خود نشان داد که راه موفقیت در لیگ برتر را بلد بوده و اگر امکانات مناسبی در اختیارش باشد می توان نسبت به صعود نفتی ها به جایگاه بالای جدول امیدوار بود.

مجید باقری نیا پیشکسوت فوتبال خوزستان در خصوص عملکرد نمایندگان این استان در لیگ برتر گفت: عملکرد نمایندگان استان به لحاظ نتیجه گیری کاملا مثبت و امیدوار کننده است. فولاد ۲ بازی خود را با برد پشت سر گذاشت همچنین نفت آبادان در مصاف با پارس جنوبی به برتری رسید. نفت مسجدسلیمان نیز یک تساوی بیرون از خانه کسب کرد که با توجه به شرایط این تیم می توان گفت نتیجه خوبی کسب کرده است.

وی افزود: تکلیف فولاد معلوم است آنها ساختار و بنیه مالی خوبی دارند و نتایج آنها گویای این موضوع است هر چند که از عملکرد فولاد مقابل ماشین سازی رضایت ندارم و آنها نتوانستند همچون بازی مقابل با استقلال بازی خوبی ارائه دهند. وقتی ما آن بازی خوب  و مقتدرانه را از فولاد مقابل استقلال می بینیم انتظار داریم که خیلی بهتر مقابل ماشین سازی بازی کند.

شرایط تیم های نفتی خوزستان، مصیبت زده است

مربی سابق تیم استقلال خوزستان وضعیت تیم های نفتی استان را خیلی بد توصیف کرد و گفت: شرایط این ۲ تیم خوزستانی خوب نیست و در حالیکه به تیم های سپاهان، ذوب آهن، سایپا و پیکان کمک می شود اما از کمک به تیم های نفتی خوزستانی خبری نیست و به تیم های نفتی که ریشه در فوتبال کشور دارند کمک نمی شود.

باقری نیا افزود:ورزش فوتبال که تنها دلخوشی مردم خوزستان است با مشکلات فراوانی مواجه است. بی شک دلخوشی ۷۰ درصد مردم خوزستان تماشای بازی فوتبال است.

 این پیشکسوت فوتبال خوزستان بیان کرد: با تمام این اوصاف خوزستان در بین هشت تیم اول سه نماینده دارد و اولین سالی است که سه تیم از خوزستان در لیگ برتر بوده و چنین موقعیتی دارند. در هفته های آینده اگر نفت آبادان به همین شکل پیش برود می تواند نسبت به کسب سهمیه امیدوار باشد.

عملکرد نمایندگان استان در لیگ برتر خیره کننده است

سیاوش بختیاری زاده دیگر پیشکسوت فوتبال استان نیز گفت: قبل از تعطیلی لیگ تیم های خوزستانی عملکرد خوب و خیره کننده ای داشتند؛ تیم های نفتی استان به دلیل حواشی که در ارتباط با قطع بودجه داشتند خوشبختانه نتایج بسیار خوب و دور از انتظار کسب کردند به گونه ای که اگر تیم نفت آبادان با چاشنی شانس همراه بود می توانست سهمیه آسیایی کسب کند اما متاسفانه مشکلات ناخواسته و قوانین دست و بسته ای که از مرکز صادر می شود باعث شد که ۲ تیم خوب نفتی ما که از ۲ منطقه محروم هستند از حمایت های وزارت نفت محروم شوند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با شروع مجدد لیگ هر ۲ تیم نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان با توجه به ساختار قوی مدیریتی خود توانستند بازی های خوبی ارائه دهند و با دست خالی هوادارانشان را خوشحال و امیدوار کنند و باید گفت کار بسیار بزرگی انجام دادند.

مربی سابق تیم استقلال اهواز گفت: تیم فولاد خوزستان یکی از تیم های نمونه کشور از نظر ساختار مدیریتی، سخت افزاری، نرم افزاری و حمایت های مالی است. فولاد یکی از معدود تیم هایی است که هیچ وقت مشکلی از نظر نداشتن امکانات مالی نداشته است و ای کاش همه تیم های ایران به این شکل بودند.

فولاد می تواند به رده بالاتر از سوم برسد

وی ادامه داد: فولاد در آرامش کامل دوران آماده سازی خود را به خوبی انجام داد و دیدیم که این موضوع در ۲ بازی اخیر آنها بسیار موثر بود. گرفتن ۶ امتیاز و بالا آمدن تا جایگاه سوم جدول جرقه های امید را برای ما روشن کرد تا پس از سال ها شاهد حضور یک تیم از خوزستان در باشگاه های آسیا باشیم. اگر مدیریت باشگاه انسجام تیمی خود را در بازی‌های باقی مانده حفظ کند و از طرفی نکونام ضعف های اندک فولاد را برطرف کند می توان به جرات گفت این تیم می تواند حتی به رده های بالاتر از سوم در جدول دست یابد.

تیم های فولاد، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در حال حاضر با کسب ۳۹، ۳۶ و ۲۹ امتیاز در مکان های سوم، هفتم و هشتم جدول رده بندی قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار