تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۰۲۹۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فوت ۲۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول
 مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۲۵ بیمار کرونایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول جان خود را از دست داده‌اند.

  سید محسن تبرک پور پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دزفول که در سالن جلسات سپاه برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای شیوع کرونا یک بخش جنرال با ظرفیت ۳۰ تخت و یک بخش آی. سی. یو با ظرفیت هفت تخت برای پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان گنجویان آماده شد اما با توجه به افزایش تعداد بیماران به تدریج ۶ بخش حاد تنفسی و سه بخش آی. سی. یو در این بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافت.

وی افزود: در مجموع ۲۰۵ تخت شامل ۱۸۰ تخت جنرال و ۲۵ تخت آی. سی. یو در بیمارستان بزرگ دزفول به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۴ بیمار کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند، گفت: از این تعداد، ۲۹ بیمار در بخش ویژه بستری و ۱۳ بیمار نیز برای تنفس به دستگاه متصل هستند.

تبرک پور عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ هزار نفر به بخش تریاژ بیمارستان گنجویان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد دو هزار نفر بستری شدند و تست یک هزار و ۲۰۰ نفر از این دو هزار نفر مثبت اعلام شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۷۸ پرستار، کمک پرستار، ماما، تکنسین بیهوشی و اتاق عمل و ۵۰ پزشک در بیمارستان گنجویان در حال خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی هستند.

مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول از فوت ۲۲۵ بیمار کرونایی در حوزه این دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد و افزود: ۱۰ نفر از این فوتی‌ها مربوط به بیماران خارج از حوزه دانشگاه است و ۱۹ نفر نیز از ساکنان شهرستان‌های حوزه دانشگاه علوم پزشکی شامل دزفول، شوش و گتوند هستند که در بیمارستان‌های سایر نقاط کشور فوت کرده‌اند و مابقی در بیمارستان گنجویان جان خود را از دست داده‌اند، همچنین ۱۶۰ نفر از این فوتی‌ها ساکن شهرستان دزفول بوده‌اند.

تبرک پور میانگین سنی فوتی‌های ناشی از کرونا را در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۶۸.۵ سال برشمرد و گفت: ۷۷ درصد از فوتی‌ها بیماری زمینه‌ای داشته‌اند و تعداد زیادی از آنها در رنج سنی ۶۰ تا ۹۰ سال بوده‌اند. همچنین تاکنون هیچ مورد فوتی زیر ۲۰ سال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ثبت نشده است.

وی همچنین یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۳۳۰ بیمار در بخش‌های ویژه بستری شدند که ۳۸ درصد از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

نیازمند تأمین ۶۰ نیروی پرستار

مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ادامه توضیح داد: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان گنجویان از تاریخ ۲۵ خردادماه امسال، دو بخش در بیمارستان نظام مافی شوش به بیماران کرونایی اختصاص یافت که در حال حاضر ۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند.

تبرک پور در ادامه با اشاره به پیگیری‌های متعدد در راستای انتقال کادر درمان و پرستاری به بیمارستان بزرگ دزفول، عنوان کرد: به رغم نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با نظام پرستاری کشور، معاونت درمان و معاونت پرستاری وزارت بهداشت، بیمارستان‌های نظامی و مسئولان استان و شهرستان تاکنون فقط پنج نیروی پرستار و کمک پرستار به مجموعه بیمارستان گنجویان ملحق شده‌اند در حالی که ما نیازمند ۶۰ نیروی پرستار هستیم.

وی اضافه کرد: تأمین نیروی انسانی مورد نیاز از مهم‌ترین مطالبات دانشگاه علوم پزشکی در این شرایط بحرانی است چرا که تأمین تجهیزات بدون پرسنل تأثیر چندانی ندارد لذا خواستار اهتمام مسئولان نسبت به رفع این مشکل هستیم.

مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه بیمارستان‌های نظامی فاقد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی است، گفت: بیمارستان آیت الله نبوی در این ایام بار سایر بیماران غیر کرونایی را به دوش می‌کشد ضمن اینکه این بیمارستان نیز فاقد زیرساخت‌های لازم برای بستری بیماران مبتلا به کرونا است.

به گزارش مهر، شهرستان دزفول پس از اهواز دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در استان خوزستان است.

بنا به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی افزایش نمونه‌گیری و بیماریابی، برگزاری مجالس عزا و عروسی، دورهمی های فامیلی و بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از دلایل اصلی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار