تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۰۲۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دانشگاه علوم پزشکی دزفول:
۲ برابر میانگین کشوری تست کرونا گرفته‌ایم
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به انجام بیش از ۱۵ هزار تست کرونا در حوزه این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۲ برابر میانگین کشوری تست کرونا گرفته است.

  شاپور مسعودی‌فر روز سه شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای دزفول در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان افزود: شاخص تست گیری در سطح کشور ۲۰ هزار تست به ازای هر یک میلیون نفر بوده که این شاخص در دزفول ۳۵ هزار نفر به ازای هر یک میلیون نفر است.

وی این میزان تست‌گیری را نشان‌دهنده تلاش کادر پزشکی دزفول برای بیماریابی دانست و اظهارداشت: آزمایشگاه کرونای دزفول تا بیش از ۹۰۰ مورد در طول روز تست گرفته که این میزان در استان خوزستان بی‌نظیر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه تست کرونای نزدیک به ۴۰ درصد افراد علامتدار مثبت بوده است، افزود: افراد با ریسک بالا نظیر افراد بالای ۶۰ سال و افراد علامتدار در ۲ مرکز غربالگری دزفول، غربالگری شدند که برخی به عنوان بیمار سرپایی شناسایی و برخی بستری شدند.

وی بیماریابی قوی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول را از عوامل اصلی آمار بالای کرونا در این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: انتظار داشتیم شیوع ویروس در گرمای خوزستان کاهش یابد ولی اکنون برای ما محرز شده که ویروس در خوزستان بیش از سایر نقاط کشور در حال چرخش است.

مسعودی‌فر با بیان اینکه یک نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۳۲ نفر را به کرونا مبتلا کرده است، گفت: ۷۳ درصد مبتلایان مرخص شده‌اند، ۲۶ درصد بستری شدند و ۲.۹ درصد فوت کردند.

وی با اشاره به ابتلای ۹ درصد کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول به کرونا افزود: ۵۷ درصد مبتلایان به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول مرد و ۴۳ درصد زن بودند که ۲۸ درصد از آنها زنان خانه‌دار هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول آموزش شهروندی و اطلاع رسانی در زمینه کرونا را یادآور شد و اظهارداشت: حدود ۲۷۰ پایگاه اطلاع‌رسانی در ادارات مختلف ایجاد و بیش از ۱۴۵ هزار جزوه آموزشی تولید شد.

وی با اشاره به انجام ۱۶ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان دزفول افزود: ۱۴ هزارو ۵۰۰ واحد صنفی کدپیگیری دریافت کردند که با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته اغلب آنها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند البته از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از یکهزار واحد صنفی بدلیل رعایت نکردن پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.

مسعودی‌فر حضور کاروان احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دزفول را یادآور شد و گفت: این کاروان تست‌های اررزشمندی با حضور در نقاط مختلف شهرستان دزفول گرفت.

فوت ۲.۹ درصد مبتلایان کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست گفت: شرایط کنونی پیش‌بینی می‌شد لذا آموزش‌های لازم به کادر پزشکی و مردم از ابتدای شیوع کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول آغاز شد.

یوسف پریدار با اشاره به انجام ۱۰۰ مصاحبه رادیویی توسط کارشناسان و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: با توجه به تقسیم کار صورت گرفته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول، تاکنون کمبودی از نظر داروهای مورد نظر و تجهیزات در این حوزه نداشته‌ایم.

وی با اشاره به کسب جایگاه ششم دانشگاه علوم پزشکی دزفول از نظر غربالگری در سطح کشور بیان کرد: غربالگری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی برای کاهش درگیری اورژانس در مراکز بهداشت و سایر اماکن انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول تجهیز اورژانس این شهرستان و راه اندازی ۷۰ تخت در آن را یادآور شد و گفت: یک بخش آی سی یو دیگر در اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول راه اندازی شد.

وی با اشاره به فوت ۲.۹ درصد بیماران در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: عملکرد این دانشگاه در مقایسه با آمار کشوری و جهان مثبت بوده است.

پریدار افزود: کادر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۱۳۰ روز به صورت شبانه روزی فعالیت کرده و خسته شده‌اند که نیاز است نیروی انسانی تازه نفس و منابع مالی به این دانشگاه اختصاص یابد. 

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل شست و شوی دست، استفاده درست از ماسک، رعایت بهداشت هنگام سرفه و عطسه، جلوگیری از تجمع و فاصله گذاری اجتماعی گفت: اگر محدودیت ایجاد کنیم، اقتصاد ما دچار آسیب می‌شود و اگر ایجاد نکنیم بیماری منتشر می‌شود لذا در شرایط دشواری به سر می‌بریم و مردم باید بیش از پیش با ما همکاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه بیمارستان نبوی بخشی از نیاز بیمارستان گنجویان را برطرف می‌کند، افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز همکاری‌های خوبی با دانشگاه علوم پزشکی دزفول داشت که جای قدردانی دارد.

کمبود ۶۰ پرستار و کادر پزشکی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول

مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۶ هزار نفر ورودی تریاژ بیمارستان بزرگ دزفول بوده که ۲ هزار نفر از آنها بستری شده‌اند.

سیدمحسن تبرک‌پور با اشاره به اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی دزفول به پرستار افزود: نیاز به ۶۰ پرستار و کادر پزشکی به نظام پرستاری کل کشور، بیمارستان‌های نظامی و غیرنظامی و مراکز خصوصی اعلام شده ولی تاکنون فقط پنج نفر اختصاص یافته است.

وی اظهارداشت: امکانات ۱۶ تخت آی سی یو وارد شهرستان دزفول شده که در بیمارستان بزرگ این شهرستان عملیاتی می‌شوند.

مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به درخواست ۱۰ تخت دیگر آی سی یو برای این دانشگاه گفت: بیمارستان‌های نظامی فاقد امکاناتی نظیر اکسیژن سانترال و کادر تخصصی هستند لذا اعلام کردند نمی‌توانند کمکی در این زمینه به دانشگاه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه بار تخت‌های عادی بیمارستان بزرگ دزفول را بیمارستان نبوی می‌کشد، نمی‌شد از این بیمارستان نیز انتظار خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی داشت.

تبرک‌پور بیان کرد: ۲۰۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول و ۵۰ بیمار در بیمارستان نظام مافی شوش بستری است.

تکذیب خاکسپاری ۵۰ فرد مبتلا به کرونا بدون غسل میت در دزفول

امام جمعه دزفول نیز در این نشست با قدردانی از زحمات کادر پزشکی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مبارزه با کرونا گفت: این ستاد در مرحله نخست ۲ هزار و۶۰۰ بسته معیشتی برای نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا در دزفول اختصاص داد و در مرحله دوم قرار است ۱۱ تن مرغ اهدا کند.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان ازجمله دانشجویان و نیروهای جهادی برای کاهش فشار کاری کادر درمان افزود: این روزها شاهد مرگ و میرهای زیادی هستیم و با توجه به اینکه این بیماری همچنان وجود دارد از مردم و مسوولان انتظار می‌رود اقدامات لازم را برای مبارزه با کرونا انجام دهند.

وی خواستار دقت بیشتر مسوولان در انجام مصاحبه‌ها شد و ادامه داد: اینکه ۵۰ نفر بدون غسل خاکسپاری شده‌اند، صحت ندارد فقط ۲ نفر بوده‌اند که با توجه به اینکه ابتدای شیوع بیماری بود کار آنها با تیمم انجام شد.

امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم آموزش غسال‌ها بیان کرد: برخی از نیروهای جهادی ممکن است تخصص لازم را نداشته باشند که باید ضمن برخورد محترمانه، آموزش‌های لازم را به آنها ارایه داد.

رزمایش سفیران سلامت در دزفول برگزار می‌شود

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست با قدردانی از زحمات همه دستگاه‌های درگیر با کرونا گفت: شرایط دشواری را پشت سر می‌گذاریم که این شرایط فعالیت خارج از توان مسوولان و دستگاه‌ها را می‌طلبد.

علی فرهمندپور با انتقاد از نقدهای ناجوانمردانه برخی رسانه‌ها افزود: بزرگترین خیانت در شرایط کنونی نقد غیرکارشناسی علیه کادر پزشکی است.

وی از رسانه‌ها خواست نیمه پر لیوان را ببینند و گفت: از مدیران انتظار می‌رود بر مصوبه اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات نظارت کنند و از موارد چالشی مانند تعدیل نیرو پرهیز کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول دلیل آمار بالای موارد مثبت کرونا در شهرستان دزفول را نمونه گیری قوی در این شهرستان عنوان کرد و افزود: رزمایش سفیران سلامت برای استفاده بیشتر ظرفیت‌های‌ شهرستان برای مقابله با کرونا برگزار خواهد شد که این امر نیازمند همکاری و کمک همه مسوولان است.

شهرستان دزفول بعد از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان خوزستان دارد.

بنا به اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته، ۲ هزار و ۴۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در سطح کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به کرونا به ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر رسید.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار