تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۰۲۸۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:خاکسپاری درگذشتگان کرونا در آبادان رایگان است
  معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه خاکسپاری درگذشگان کرونایی در این شهرستان رایگان است گفت: دریافت هزینه کفن و دفن از خانواده آنها در آبادان ممنوع است.

 سیدزین‌العابدین موسوی یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا که در فرمانداری آبادان برگزار شد اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری آبادان موظف به اجرای مصوبه رایگان بودن هزینه تدفین بیماران کرونایی هستند.

وی افزود: هیچگونه هزینه‌ای در بیمارستان‌های آبادان بابت دارو و درمان از بیماران مبتلا به کرونا نباید دریافت شود و نمایندگان تامین اجتماعی و بیمه سلامت باید در بیمارستان‌های محل بستری بیماران کرونا مستقر شوند.

فرماندار ویژه آبادان گفت: تامین هزینه دارو و درمان بیماران کرونا بر عهده تامین اجتماعی و بیمه سلامت است و با هرگونه کوتاهی در این خصوص برخورد قضایی را درپی دارد.

موسوی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، صاحبان خودروها برای حفظ سلامت خود و دیگران از دست زدن به نازل‌ جایگاه‌های سوخت خودداری کرده و این کار را به متصدیان مربوطه واگذار کنند.

وی افزود: هنوز فرهنگ واگذاری کار سوخت‌گیری در آبادان آنطور که باید در جایگاه های سوخت نهادینه نشده است، جایگاه داران عرضهسوخت ملزم به سوخت‌گیری خودروها توسط کارگران هستند و اجازه سوخت‌گیری به رانندگان را نباید بدهند.

فرماندار ویژه آبادان خواستار جمع‌آوری خودروهای دوره‌گرد در این شهرستان شد و گفت: شهرداری و نیروی انتظامی در جمع‌آوری این خودروها بخصوص ماهی فروشانی که در نقاط مختلف شهر پراکنده می باشند اقدام کنند.

موسوی اظهار داشت: به ‌منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، از برگزاری مراسم جشن و عزاداری و تجمع افراد در مکان‌های سرپوشیده و روباز جلوگیری می‌شود. برهمین اساس هرگونه تجمع و دورهمی تخلف بوده و در صورت مشاهده عاملان مراسم به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

فرماندار ویژه آبادان با تاکید بر تعطیلی باشگاه‌های ورزشی در این شهرستان افزود: طبق مصوبه قبلی هرگونه فعالیت باشگاه ورزشی و استخر در آبادان ممنوع است و در صورت تخلف مکان مورد نظر با دستور قضایی پلمب خواهد شد.

موسوی افزود: تمامی کسبه‌های آبادان ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هوشمند هستند و مردم نیز باید تردد در بازارهای روباز و سرپوشیده را به حداقل برسانند.

وی خواستار بازگشت محدودیت‌ها در آبادان شد و گفت: با توجه به شرایط کنونی خواستار بازگشت محدودیت‌ها در این شهرستان هستیم که این موضوع در نشست بعدی استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست گفت: بعد از برداشته شدن محدودیت‌ها در آبادان شاهد افزایش روند بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها هستیم و امیدواریم در این زمینه تصمیم تاثیرگذاری گرفته شود.

شکرالله سلمان‌زاده اظهار داشت: شرایط در جنوب غرب خوزستان به گونه‌ای است که اگر محدودیت‌ها در این منطقه اعمال نشود ورودی مبتلایان در بیمارستان‌های منطقه از کنترل خارج خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه کمتر از ۵۰ درصد از واحدهای تجاری جنوب غرب خوزستان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می‌کنند و در صورت ادامه این روند شاهد افزایش چشمگیر بیماری کرونا در این منطقه خواهیم بود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه مردم دستورات بهداشتی را رعایت کنند گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی و بهداشت دست، مهمترین مواردی است که مردم برای مقابله با کرونا باید رعایت کنند. نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها سهم بسزایی در کاهش ابتلا دارد و می‌تواند احتمال موج این بیماری را کاهش دهد.

سلمان‌زاده با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: استفاده نکردن مردم از ماسک و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، زنگ خطری است که با آن روبرو خواهیم شد.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

خوزستان حدود یکماه است در اوج شیوع بیماری کرونا قرار دارد .

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می‌برند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار