تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۰۲۷۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از ۱۱۵ پروژه اقتصادی درخوزستان طی سال جاری
  مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: امسال بر اساس اطلاعات موجود در سامانه پایش سرمایه‌گذاری، ۱۱۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

رضا قیصی‌پور بیان کرد: اعتباری که برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است ۶۵۰ هزار میلیارد ریال معادل چهار میلیارد دلار است .

وی گفت: اشتغالزایی پیش بینی شده برای این پروژه‌ها حدود ۸ هزار و ۷۵۳ نفر است ، از این تعداد پروژه،  در بخش صنعت  و معدن ۳۹ طرح، بخش کشاورزی ۵۶ پروژه  و در بخش خدمات ۲۰ طرح در دست انجام است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به طرح احداث واحد تولید و مونتاژ وسایل خانگی در شهرستان بهبهان گفت: ظرفیت تولید ۱۱۲ میلیون دستگاه محصولات کولرگازی، اجاق گاز، جارو برقی، انواع یخچال و پنکه وغیره  با سرمایه گذاری ۳۳۸ هزار میلیارد ریال ، با اشتغال مستقیم ۱۸ هزار و ۶۵۰ نفر و نیاز برق ۲۵۰ مگاوات از مشخصات طرح است که جواز تاسیس آن گرفته شده و استعلام آب و محیط زیست نیز در حال انجام است، فقط بحث زمین آن بلاتکلیف مانده است.

قیصی پور با بیان این که متاسفانه برخی از دستگاه های اجرایی با جدیت پیگیر امور سرمایه‌گذاران نیستند، افزود: تا زمانی که اختصاص زمین این طرح از سوی منابع طبیعی قطعی نشود، نمی توان در مورد آن تصمیم گیری کرد، منابع طبیعی موظف است این مورد را تعیین تکلیف کند و جواب مراجعان سرمایه گذاری را بدهد، رفتار نامناسب دستگاه‌ها نباید مانع سرمایه گذاری در استان شود.

قیصی پور با اشاره به ارسال نامه به مرکز و پیگیری آن و تعیین تکلیف از سوی وزارت جهاد کشاورزی افزود: پیگیری نکردن طرح ها و پروژه ها در خوزستان به بهانه‌ی کرونا توجیه خوبی نیست .

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت قرمزاستان در بحث بیماری کرونا ادامه داد: با وجود این شرایط سخت، کرونا نباید بهانه و عاملی برای انجام ندادن کار و فراری دادن سرمایه گذار از استان باشد.

قیصی پور در خصوص احداث پالایشگاه تولید و برش مشتقات نفتی پایه مازوت دردشت آزادگان بیان کرد: این پروژه تا هفته آینده تعیین تکلیف و جواز تاسیس آن صادر می شود، و مشکلی برای صدور مجوز در هیچ بخشی وجود ندارد، مراحل اداری این طرح تا یک هفته آینده باید انجام شود .

وی  با یبان اینکه هر طرحی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد، اظهار داشت: طرح های بزرگی در استان در دست اجرا هستند و با توجه به طرح آمایش سرزمین خوزستان ( مجموع ظرفیت های استان در بخش های مختلف) این طرح ها باید در مدت زمان موتاهی به سرانجام برسند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار