تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۰۲۷۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت ۳۰۰ باشگاه سوارکاری در خوزستان
 رییس هیات سوارکاری خوزستان گفت: ۳۰۰ باشگاه سوارکاری در خوزستان فعالیت می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده میل و علاقه مردم استان به رشته سوارکاری است.

حسین برون اظهار داشت: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ راس اسب اصیل در استان داریم که با توجه به زادآوری، تعداد آنها سالانه افزایش می‌یابد همچنین ۲هزار نفر به صورت مستقیم در این رشته فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اسب‌داری ریشه در فرهنگ دینی ما دارد و امروز برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها فرصتی برای معرفی رشته سوارکاری است گفت: ایجاد رقابت سالم بین اسب‌داران، تشویق به نگهداری و پرورش اسب و ایجاد اشتغال پایدار از جمله اهداف ما در هیات استان است.

رییس هیات سوارکاری خوزستان با اشاره به اینکه سوارکاری نسبت به برخی رشته‌های ورزشی محدویت چندانی برای بانوان ندارد گفت: در بخش بانوان فعالیت های خوبی در استان صورت گرفته و تلاش می‌کنیم این رشته را بیش از گذشته در استان گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه سوارکاری دارای شاخه‌های زیادی است که خوزستان در مسابقات کورس، استقامت و زیبایی از جمله برترین‌های کشور است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی که انجام دادیم بنا داریم رشته مهیج پرش با اسب را در استان توسعه دهیم تا علاقه‌مندان به این رشته بتوانند فعالیت خود را دنبال کنند.

برون در خصوص راه‌اندازی پیست بین‌المللی سوارکاری استان گفت: خوزستان مهد اسب کشور است اما یک پیست مناسب ندارد. مطالعات پیست بین‌المللی شروع شده اما نیاز است ردیف بودجه‌ای برای آن تعیین شود تا کار احداث آن به سرعت پیش رود.

وی با بیان اینکه وجود و پرورش اسب علاوه بر ورزش یک صنعت بوده که باعث درآمدزایی خوبی می‌شود گفت: در پرتو صنعت پرورش اسب وضعیت اقتصادی خانوارها بالاتر رفته و بسیاری از جوانان هم می‌توانند با سوارکاری سرگرم شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار