تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۰۲۷۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاضلاب روباز کوی سیاحی اهواز قتلگاه کودکان

 وجود جوی‌ها و فاضلاب روباز در کوی سیاحی که در کنار خانه‌های قرار دارند، باعث مرگ کودکان این منطقه شده است. کودکانی که به این جوی‌ها به چشم استخر نگاه می‌کنند.

 کوی سیاحی اهواز یکی از مکان‌های مهجور این کلانشهر است. منطقه‌ای که از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی بی‌بهره است و مردم آن سال‌هاست فریادشان به جایی نمی‌رسد. در کنار همه مشکلات این منطقه محروم، وجود فاضلاب‌های روباز و نبود شبکه فاضلاب، زندگی مشقت باری را برای اهالی آن رقم زده است به گونه‌ای که بازی کردن کودکان در فاضلاب‌های روباز و در آغوش کشیدن انواع بیماری‌ها، از دم دست‌ترین صحنه‌های روزانه زندگی در کوی سیاحی اهواز است و دل اهالی به خصوص مادرانی که شاهد حضور کودکانش در این نقاط آلوده هستند را به درد آورده است.

جوهای روباز کوی سیاحی اهواز محل جولان انواع حیوانات جونده و حشرات است و آنها خطرات بی‌شماری را به مردم به خصوص کودکان این مناطق تحمیل کرده‌اند و بدتر آنکه این جوی‌های روباز هر مدت به مدت کودکی را طعمه خود می‌کنند.

کوی سیاحی یک متر فضای سبز ندارد، آتش‌نشانی و فرهنگ‌سرا و کتابخانه و پارک بازی هم ندارد. تقریباً هیچ‌چیزی از زندگی شهری در این منطقه دیده نمی‌شود چرا که مطالبه مردم به نیازهای اولیه زندگی برمی‌گردد. مطالبه مردم این منطقه به تکمیل شبکه فاضلاب و آب شرب و پایداری شبکه برق خلاصه شده است چیزی که حتی برخی روستاهای کشور دغدغه آن را ندارند. در کوی سیاحی آرزوی برخی اهالی آسفالت شدن خیابان‌هاست یعنی سطح آرزوها در این منطقه تا این اندازه پایین است ولی همین آرزوهای کوچک برای مردم کوی سیاحی دست‌نیافتنی است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار