تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۰۲۷۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توزیع اماکن ورزشی در خوزستان به عدالت نزدیکتر شود
  استاندار خوزستان گفت: باید تراکنش و پخش شدن اماکن ورزشی در حوزه‌های مختلف استان به ویژه روستاها به عدالت باشد و به عدالت نیز نزدیک‌تر شود.

غلامرضا شریعتی در اولین جلسه شورای ورزش خوزستان در سال ۹۹ که امروز (هفتم تیرماه) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: میدان ورزش باید میدان وحدت، همدلی و همگرایی باشد و خدا را شکر تا الان نیز همین مسیر را طی کرده است و نگذاشته‌ایم میدان‌های ورزشی‌مان به میدان تفرقه تبدیل شوند و این جز با کمک و تلاش تمام فعالان امر ورزش محقق نشده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با ورزش می‌توانیم غرور ملی ایجاد کرده و این غرور را مضاعف کنیم. ورزش نماد پیروزی و اراده ما است و ورزشکاران علاوه بر افتخارآفرینی برای استان، خالق نشاط، امید، سرزندگی و غرور جامعه نیز بوده اند. باید از میدان ورزشی صدای وحدت، همدلی و اتحاد بلند شود زیرا ورزش اثر مضاعفی بر جامعه خواهد داشت.

استاندار خوزستان با اشاره به شیوع کرونا در کشور نیز عنوان کرد: در شرایط کرونا جامعه بیش از هر زمان دیگر به تقویت روحیه، نشاط و امید نیاز دارد. خیلی از مشکلات و مصائبی که کرونا پیش آورده و همچنین باتوجه به تلفات انسانی و مسائل اقتصادی آن، می‌تواند جامعه را به سمت انفعال پیش ببرد که نقش ورزش و ورزشکاران در ایجاد روحیه امید، انگیزه و نشاط می‌تواند یک الگو باشد و ما را برای گذراندن این دوران سخت رهنمود کند. هر چه در این مسیر با تعادل و همدلی حرکت و روحیه خودمان را برای ادامه پیروزی تقویت کنیم، خوب است.

وی افزود: هر جامعه‌ای که مقابل سختی‌ها و بحران‌ها، یأس و ناامیدی آن را فرا گرفت و احساس شکست به آن دست داد و از شرایط پیش رو نگران شد، در مسیر سقوط قرار گرفته است. خدا را شکر جامعه، کشور و استان خوزستان، تلاشش بر این بوده است که این دوران را با موفقیت همدلی و تحمل سختی‌ها پشت‌سر بگذراند.

شریعتی خاطر نشان کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم باوجود مشکلات و تحریم‌های ظالمانه‌ای که وجود داشته است، واقعا در استان خوزستان نیز با بحران‌هایی مواجه بوده‌ایم اما سعی شده است در جهت رفع این مشکلات و ایجاد شرایط برای افتخارآفرینی‌ها، بیشتر گام برداریم و خدا را شکر هیات‌های مختلف هر کدام شرایط بهبودی بهتری را طی کرده‌اند.

وی بیان کرد: امیدوارم پس از رفع کرونا که ورزش را هم به رکود برده، بتوانیم به شرایط بهتری دست پیدا کنیم. البته کم‌کم در حال بازسازی در مسیر ورزش هستیم که این مهم با رعایت پروتکل‌ها بوده است و در حال بازگشت به شرایط گذشته هستیم. تاکنون با این ویروس سازگاری پیدا کرده‌ایم و برای بازگشایی اماکن ورزشی نیز پروتکل‌هایی نوشته شد و این اماکن به تدریج بازگشایی می‌شوند تا شرایط حفظ شود و برگشت به عقب نداشته باشیم و به جلو پیش برویم. همگی باید تلاش کنیم تا با طمأنینه و تدبیر حرکت کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به ارائه گزارش در خصوص بررسی وضعیت و چالش پیش روی هیات نجات غریق و غواصی با توجه به آمار بالای مغروقین در استان خوزستان، گفت: از معاون عمرانی استانداری درخواست دارم ستادی با حضور مسئولان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و هیات نجات غریق و دیگر مسئولان در این زمینه تشکیل دهد و اگر لازم باشد ما هم این آمادگی را داریم که یکسری امکانات در این زمینه به هیات استان اختصاص دهیم تا به نحوی عمل شود که شاهد از دست رفتن جان انسان ها نباشیم. ما باید از این جمعیت جوان، پویا و شاداب مراقبت کنیم.

وی همچنین درباره اختصاص یک اسکله قایقرانی از سوی استانداری به هیات قایقرانی استان، خاطر نشان کرد: امیدواریم این اسکله مستقر شود تا هیات قایقرانی بتواند از آن استفاده کند.

شریعتی در واکنش به صحبت‌های رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان درباره اینکه قرار بود پیش از این به مدال‌آوران این هیات، زمین‌هایی به صورت مشاع اختصاص داده شود اما تاکنون محقق نشده است، گفت: مجددا در این زمینه با آقای رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان صحبت خواهم کرد و بر انجام این مهم تاکید می‌کنم. این موضوع را پیگیری خواهم کرد و این مهم در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، استاندار خوزستان با اشاره به درخواست پیشکسوت ورزشی خوزستان برای صحبت با وزارت نفت جهت حمایت بیشتر از ورزش قهرمانی عنوان کرد: بحث توسعه ورزش و گسترش آن با کمک صنایع استان، نفت، پتروشیمی‌ها، فولاد و ... است. البته در مجلس مصوبه داریم که اینها نمی‌توانند به ورزش قهرمانی کمک کنند. همچنین خود نفت هم با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. اما باز هم برای کمک به ورزش با آن‌ها صحبت و رایزنی خواهم کرد تا شرایط موجود تا جایی که امکان دارد بهبود بخشیده شود. تلاش ما این است که در کنار ورزش خوزستان باشیم و خواهیم بود و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

شریعتی بیان کرد: ان‌شاءالله اماکن نیمه‌تمام ورزشی نیز تکمیل شوند. ضمن اینکه باید تراکنش و پخش شدن اماکن ورزشی در حوزه‌های مختلف استان به ویژه روستاها به عدالت باشد و به عدالت نیز نزدیک‌تر شود.

وی درباره احداث پیست سوارکاری در اهواز نیز گفت: یک طرح مطالعاتی و جامع برای این کار در دستور کار است و اگر طرح زودتر انجام می‌شد، می‌توانستیم اقدامات بیشتری انجام دهیم. ان‌شاءالله این طرح آماده شود ما نیز آماده‌ایم که این کار را در دستور کار قرار دهیم و خود من نیز بر احداث این پیست اصرار داشتم. به هر حال امیدوارم طرح هرچه سریع‌تر آماده شود تا کار احداث آغاز شود.

وی درباره سالن ۴۵۰۰ نفری اهواز هم خاطرنشان کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و وزارت ورزش و جوانان انجام شد و ما این آمادگی را داریم که سهم خودمان را برای احداث این سالن ارائه دهیم و همه باید تلاش کنیم تا مشکلات کمتر شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار