تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۰۲۷۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیران کارآمد مورد حمایت نمایندگان خوزستان هستند
 رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: مدیران استان خوزستان تا زمانی که به صورت کارآمد عمل کنند مورد حمایت مجمع نمایندگان هستند اما باید مدیران ناکارآمد هرچه سریعتر اصلاح یا برکنار شوند.

سیدکریم حسینی روز شنبه در نشست با رسانه‌های استان خوزستان در محل تالار شهر اهواز ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه بیان کرد: تغییرات ایجاد شده در قوه قضاییه را به فال نیک می‌گیریم زیرا اصلاح قوه قضاییه به اصلاح کشور کمک می کند و  مبارزه با فساد در تمام رده‌ها در بازدارندگی از ارتکاب جرایم موثر است.

وی گفت: یک ماه از عمر مجلس یازدهم شورای اسلامی می‌گذرد و تلاش می‌کنیم تا در پایان هر ماه یک نشست در خصوص اقدامات و عملکرد خود برگزار کنیم تا مردم به صورت شفاف از اقدامات، نقاط ضعف و قوت نمایندگان خود مطلع شوند.

حسینی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در هفتم خرداد ماه سال جاری کار خود را با صدور پیامی از سوی مقام معظم رهبری آغاز کرد پیامی که در عین اختصار نقشه راه با ارزشی برای چهار سال آینده مجلس شورای اسلامی است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: مقام معظم رهبری در این پیام اولویت مهم حال حاضر کشور را مباحث اقتصاد و فرهنگ عنوان کرده‌اند.

وی گفت: توجه به مسائل مرتبط با معیشت مردم امروز جزء ضروریات است و در دستورکار مجلس یازدهم نیز قرار دارد.

وی افزود: تعامل با قوای مجریه و قضائیه از دیگر برنامه‌های مجلس شورای اسلامی است تا زمانی که مسئولان اجرایی به صورت کارآمد در مسیر خدمت به مردم و جلب رضایت آنها تلاش می کنند ما نیز حامی آنها خواهیم بود.

حسینی توضیح داد: در ارتباط با قوه قضائیه نیز آمادگی همکاری از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان وجود دارد البته هنوز از سمت دستگاه قضائیه استان این آمادگی اعلام نشده است.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون اظهار داشت: مساله مهم دیگر لزوم حرکت همگانی در مسیر قانون است موضع گیری و اقدامات در مسیر قانون باید تقویت شوند و از سویی دیگر با افرادی که راه خروج از قانون را در پیش گرفته‌اند توسط مراجع قضایی و دستگاه‌های نظارتی برخورد صورت گیرد.

وی افزود: یکی از حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظارت بر عملکرد مدیران ضمن رعایت مساله عدم تداخل قوا است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی براساس وظیفه نظارتی خود بر عملکرد مدیران استان ناظر هستند هرچند که در عزل و نصب‌ها دخالت نخواهند کرد.

وی گفت: بخشی از مشکلات امروز خوزستان نتیجه ناکارآمدی تعدادی از مدیران است که به صورت جدی باید با آنها برخورد شود.

وی گفت: موضع‌گیری انقلابی در تمام حوادث داخلی و خارجی بدون توجه به حواشی از دیگر برنامه‌های مجمع نمایندگان استان خوزستان و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی است در این راه از تخریب ها نمی‌هراسیم و به تمجیدها دل نمی‌بندیم.

رییس‌مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: وارد کردن انگیزه‌های شخصی و قومی یکی از آفت‌های کشور و استان خوزستان است که تلاش می‌کنیم تا این مساله را حل کنیم.

نمره نامطلوب در رعایت عدالت

وی اضافه کرد: در حال حاضر عدم رعایت عدالت در دهه پیشرفت و عدالت یکی از دغدغه‌های ما است و نمره مطلوبی در این مورد نگرفته‌ایم از این رو یکی از برنامه های ما ایجاد رویه رعایت عدالت خواهد بود.

حسینی بیان کرد: در مواجهه با مدیران اجرایی و استانی کمال احترام را خواهیم داشت اما از ناکارآمدی‌ها و تخلفات چشم‌پوشی نخواهیم کرد و با قاطعیت نظارت عملکردی داریم.  وی افزود : مطابق فرمایش رهبری در خدمت به مردم رقابت سالم خواهیم داشت.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان خوزستان باید تغییر را در عملکرد خود آغاز کنند به همین دلیل ۱۰ اصل توسط مجمع نمایندگان تعیین شده تا بر مبنای آن ها به وظایف خود عمل کنیم، نخستین اصل ارتباط مستمر و موثر با آحاد مردم از طرق مختلف ازجمله رسانه‌ها است.

این نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بهره مندی از نقطه نظرات صاحبنظران در سطوح مختلف حوزوی و دانشگاهی در کارگروه‌های تخصصی دومین اصل تعیین شده است تا به این ترتیب از افراد صاحب‌نظر برای پیگیری و رفع مشکلات کمک بگیریم.

وی اظهار داشت: اصل سوم توجه به مطالبات از صنایع مختلف از جمله نفت است به عنوان نماینده مردم این مساله را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

حسینی افزود: با توجه به محورهای اقتصادی از جمله حوزه کشاورزی دیگر اولویت مجمع نمایندگان استان خوزستان پیگیری مشکلات این حوزه است.

وی با ابراز تاسف از وضعیت کارگران استان خوزستان ادامه داد: نبود امنیت شغلی کارگران، تنوع زیاد در قراردادهای منعقد شده با کارگران و عدم پرداخت به موقع مطالبات از جمله مشکلات کارگران است و  به هیچ عنوان برخورد نامناسب با کارگران استان خوزستان به اشکال مختلف را نمی‌پذیریم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: به طور نمونه شرکت هواپیمایی کارون به بهانه‌های مختلف از جمله واگذاری این شرکت، کارگران را تعدیل کرده است که از استاندار درخواست پیگیری این مشکل را داشتیم.

وی گفت: رسیدگی به مطالبات کارگری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان نیز دیگر دغدغه ما است وعده‌هایی از سوی مدیران مربوطه داده شده و ما نیز به صورت قاطع این مشکل را پیگیری می‌کنیم.

حسینی بیان کرد: دیگر اصول ۱۰گانه مورد تایید نمایندگان استان خوزستان توجه به سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از راه های رونق اقتصادی استان و رفع مشکلات سرمایه گذاران است. ماه گذشته نشست‌هایی با فعالان بخش خصوصی برای شنیدن دغدغه‌ها و یافتن راه حل برگزار کردیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به تازگی همکاری خوبی با نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری برای بحث انتقال آب داشتیم و قرار است نشست مشترکی با رئیس سازمان محیط زیست برگزار شود.

وی ادامه داد: سپردن مدیریت به جوانان به معنای واقعی، از دیگر اصول مورد تاکید مجمع نمایندگان خوزستان است.

تعطیلی مترو به مصلحت شهر نیست

حسینی در بخشی دیگر در خصوص سرانجام پروژه نیمه کاره متروی اهواز گفت: یکی از موضوعات مورد بررسی در مجمع نمایندگان استان خوزستان از نخستین روزهای آغاز فعالیت، پیگیری حل مشکل این پروژه بوده است پیگیری مسائل حقوقی و قانونی این پروژه در حوزه مجمع نمایندگان استان نیست و ۲ طرف قرارداد باید آن را حل کنند.

وی افزود: آنچه برای ما مهم است تعیین تکلیف پروژه و ارائه جدول زمانی برای آغاز مجدد پروژه یا تکمیل آن است زیرا تعطیلی این پروژه به مصلحت اهواز نیست.

حسینی گفت: خواسته نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی فعال شدن پروژه و برخورد با متخلفان احتمالی آن است، در این پروژه هیچ شخص، شرکت یا گروهی برای ما مصونیت ندارند و در سطح ملی و استانی پیگیر حل مشکل پروژه مترو خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون عدم موفقیت نمایندگان استان خوزستان در کسب صندلی ریاست کمیسیون‌های مجلس افزود: در هیچ دوره‌ای اتحاد کامل میان نمایندگان مجلس محقق نشده اما در حال حاضر وحدت حداکثری میان نمایندگان وجود دارد.

وی بیان کرد: عدم همراهی برخی نمایندگان سبب ناکامی ما در کسب برخی جایگاه ها از جمله ریاست کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی شد، برخی در کمیسیون انرژی برای ما مشکلات ایجاد کردند که سبب از دست دادن ریاست کمیسیون شد.

حسینی گفت: عده‌ای خارج از مجموعه نمایندگان به دنبال ایجاد تفرقه بین نمایندگان استان خوزستان به ویژه نمایندگان قدیم و جدید هستند.

وی افزود: کمیسیون انرژی ۲۳ عضو دارد که هشت نماینده خوزستانی در آن عضو هستند از این تعداد پنج نفر از نمایندگان خوزستان برای ریاست کمیسیون اعلام نامزدی کردند، که با رایزنی های صورت گرفته به سه و سپس در روز رای گیری به ۲ نفر تقلیل یافتند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: یکی از نمایندگان استان خوزستان در روز رای گیری حاضر نشد و  هر هفت نفر نماینده خوزستانی حاضر در روز رای گیری بر سر انتخاب نماینده ماهشهر به عنوان رییس کمیسیون توافق نظر داشتیم اما اعلام نامزدی از سوی یکی دیگر از نمایندگان استان خوزستان باعث تساوی آرای آقای آغاجری نماینده ماهشهر و آقای عباسی دوانی نماینده کازرون شد که مطابق قانون در این حالت باید قرعه‌کشی صورت می گرفت و ما این کرسی را در مرحله قرعه‌کشی از دست دادیم.

وی افزود: پیش‌بینی می شود در عمر چهار ساله مجلس شورای اسلامی همواره ۲ الی سه عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان رویه‌ای متفاوت از سایر نمایندگان در پیش بگیرند اما این مسئله اتحاد سایر نمایندگان را خدشه دار نمی‌کند و لطمه جدی نخواهدزد.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان اظهار داشت: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی نظارت بر قیمت کالاها و جلوگیری از گرانی بدون وزیر اداره می .

وی ادامه داد: در استان خوزستان نیز مطالبه جدی ما برخورد با گرانی‌ها است و بخشی از این مشکلات ناشی از کم‌کاری دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت می دانیم.

حسینی در خصوص وضعیت استان خوزستان در شیوع ویروس کرونا بیان کرد: خوزستان در میزان شیوع بیماری، تعداد بیماران بستری و آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، توجیه مدیران استانی برای عدم ارائه آمار روزانه استان خوزستان اضافه نشدن نگرانی به سایر مشکلات و دغدغه ها مردم است.

وی ادامه داد: اگرچه اعلام شده اهواز در حال حاضر در وضعیت زرد قرار دارد اما وضعیت این شهر خوب نیست، تعداد تست ها و نحوه گرفتن آزمایش‌ها و اشغال برخی تخت‌های بیمارستان‌های اختصاص یافته به بیماران مبتلا به کرونا از جمله انتقادات ما بود که در این خصوص معاون وزیر و کارشناسان وزارت بهداشت در اهواز حاضر شدند.

حسینی گفت: مسئولان استانی عدم ارائه آمار روزانه را ناشی از تصمیم مسئولان کشوری می‌دانند اما خواسته ما ارائه آمار روزانه به صورت سریع است.

وی در خصوص مشکل آب در بسیاری شهرهای استان خوزستان بیان کرد: چندی پیش در نشست با وزیر نیرو و مباحث مختلف از جمله تامین آب شرب، صدور مجوز کشاورزی برای کشت های مختلف از جمله برنج، اجرای مجوز تامین آب فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، رسیدگی به وضعیت فاضلاب شهرهای استان و به ویژه اهواز و مساله انتقال آب مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این نشست مقرر شد که اجرای پروژه انتقال آب تونل بهشت آباد تا زمان صدور نامه کتبی از سوی سازمان محیط زیست به تاخیر بیافتد ما انتظار داریم که ریییس سازمان محیط زیست تصمیم خود در خصوص این پروژه را به صورت کتبی اعلام کند.

نماینده اهواز،حمیدیه، باوی و کارون توضیح داد: جمع آوری کارگاه این پروژه از دیگر مطالبات ما از فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار این پروژه است آنها نیز اعلام کرده‌اند بدون پیوست زیست محیطی این پروژه را آغاز نخواهد کرد و اگر نظر سازمان محیط زیست بر عدم اجرای این پروژه باشد کارگاه خود را جمع خواهند کرد.

به گفته وی یکی از پروژه‌های مهم برای حل مشکل آب در خوزستان اجرای طرح غدیر است که در این خصوص با وزیر نیرو، استاندار خوزستان و مدیران شرکت آب و فاضلاب نشست‌هایی برگزار شده است،  برای اجرای این پروژه باید خط لوله هشت کیلومتری از سمت کانال دز به سمت ایستگاه ام الدبس ساخته شود که مقرر شده ظرف ۲ ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد اجرای این پروژه نقش مهمی در افزایش کمیت و کیفیت آب خواهد داشت.

حسینی در بخشی دیگر در خصوص مشکل بیکاری در استان خوزستان اظهار داشت: صحبت‌های شعارگونه و اکتفا به ارائه آمار بیکاری در خوزستان سبب شده تا جوانان اطمینان خود را به بعضی از مسئولان از دست بدهند هیچ کس منکر مشکلات موجود در این حوزه نیست اما در حال حاضر باید زمینه‌ای برای اشتغال فراهم کنیم.

وی افزود: گام نخست در رفع بیکاری حفظ اشتغال موجود است باید موانع موجود بر سر راه تولید کنندگان حوزه های مختلف را برداریم. یکی از مشکلات حال حاضر استان دخالت مدیران استانی و نمایندگان در تعیین مدیرعامل و هیات مدیره شرکتهای تولیدی از جمله شرکت نیشکر است.

حسینی انتقاد از به کارگیری مدیران و اعضای هیئت مدیره غیربومی در شرکتهای بزرگ از جمله نیشکر بیان کرد: یک مدیر یا نماینده استان خوزستان نباید صرفاً به دلیل مصلحت خود دست به تغییر هیئت مدیره در چنین شرکت هایی بزند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از صنایع مهم استان خوزستان صنعت فولاد است که در حال حاضر یک هلدینگ برای این صنعت در حال شکل گیری است، صنعت فولاد امروزه بیش از صنعت نفت خوزستان درآمدزا می باشد.

ارتباط با دنیا در ارتباط با آمریکا خلاصه نمی‌شود

مجمع نمایندگان استان خوزستان در خصوص موضوع نمایندگان پیرامون برخورد با سایر کشورهای جهان بیان کرد: راه ارتباط با دنیا در ارتباط با آمریکا و چند کشور اروپایی خلاصه نمی‌شود در سال‌های گذشته با وجود عقب نشینی از اصول و مبانی خود شاهد بودیم که آمریکا و برخی کشورهای غربی ذره ای از اقدامات قهری خود کوتاه نیامدند.

وی ادامه داد: رییس جمهور کشوری که قدرت مدیریت و تعادل روحی نداشته باشد و تعهدات خود عمل نکند شایسته ادامه ارتباط با جمهوری اسلامی نیست تا زمانی که استکبار چنین رفتارهایی ادامه دهد قطعاً سیاست خارجه ما بر عدم همکاری با آنها خواهد بود.

آموزش و پرورش در خوزستان بیمار است

حسینی توضیح داد: آموزش و پرورش در استان خوزستان بیمار است در زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان خوزستان باید اصلاحاتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: برنامه های هوشمند سازی، سند تحول بنیادین و سیستم مدیریت آموزش و پرورش از جمله موضوعاتی است که در حال پیگیری و آنها هستیم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان درخصوص حوزه ورزش اظهار داشت: بهبود شرایط ورزشگاه غدیر از جمله اقدامات در دست اجرا است این ورزشگاه پس از سیل سال ۹۸ دچار خسارت هایی شد و در برخی راهروهای آن همچنان آب ناشی از سیل باقی مانده‌است.

حسینی با اشاره به پیگیری حل مشکل ۲ تیم لیگ برتری خوزستان یادآور شد: تکمیل و تجهیز سالن ورزشی و استخر شهرستان حمیدیه از دیگر برنامه ها است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: افتتاح پروژه های تکمیل نشده و آغاز عملیات اجرایی پروژه هایی که سرانجام مشخصی برای اتمام آنها وجود ندارد نشان از عدم صداقت مسئولان با مردم دارد، اگر با مردم صادق باشیم قطعاً آنها نیز ما را همراهی می کنند. رفع ساختارهای معیوب در استان خوزستان توسط یک نماینده یا حتی مجمع نمایندگان ممکن نیست و در این راه به همیاری و همدلی همه مسئولان نیاز است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار