تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۰۲۶۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشت برنج در ایذه آغاز شد
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه گفت: کشت برنج در یکهزار هکتار از شالیزارهای سطح شهرستان آغاز شده‌است.

مصطفی هنرمندیان  بیان کرد: کشت برنج از دیرباز در شهرستان ایذه رواج داشته است و پس از چند سال خشکسالی، از سال گذشته حجم کشت برنج به مرز یکهزار هکتار رسید.

وی افزود: در سال گذشته از سطح هزار هکتار شالیزار زیر کشت برنج در ایذه مقدار چهار هزار و ۵۰۰ تن انواع مختلف این محصول برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه ادامه داد: امسال نیز بیش از هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت برنج اختصاص می یابد، بیشتر شالیزارهای ایذه در روستاهای سادات حسینی، غریبی‌ها، بخش سوسن و هلایجان قرار دارند.

وی افزود: ارقام تولیدی برنج در ایذه شامل چمپای محلی، عنبربو، هاشمی و گرده است که با توجه به سابقه این شهرستان در تولید برنج با کیفیت، بسیاری از تولیدات موقع برداشت و سر مزرعه به فروش می‌رسد.

هنرمندیان‌ با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه کشت محصولات تابستانه در سادات حسینی دهدز انجام شده است گفت: با بهبود وضعیت کانال‌ آب این منطقه، آب رسانی به شالیزارها در وضعیت بهتری انجام خواهد شد.

شهرستان ایذه با حدود ۵۳ هزار هکتار زمین کشاورزی که حدود ۲ هزار هکتار از آن به کشت‌ تابستانه اختصاص دارد از قطب‌های کشاورزی در شرق خوزستان است که مرکز آن در ۱۸۳ کیلومتری اهواز قرار دارد. 


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار