تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۰۲۶۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زمین‌های شهری اهواز توسط زمین‌خواران در حال غارت است
  رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز با اشاره به پدیده تصرف غیرقانونی اراضی شهری گفت: فرآیند واگذاری زمین به نیازمندان و افراد فاقد منزل مسکونی، بسیار سخت و پیچیده و بعضاً غیرقابل دسترسی است اما اگر اداره شهرسازی به نیازمندان زمین واگذار کند، از تصرف غیرقانونی املاک ملی توسط زمین‌خواران جلوگیری می‌شود.

محمدرضا ایزدی  اظهار کرد: متاسفانه به علت نبود مدیریت صحیح در نگهداری از زمین‌های دولت و زمین‌های سرانه و خدماتی مردم در چهارگوشه اهواز، این زمین‌ها در حال غارت هستند.

وی افزود: اینگونه اراضی که کاربری مسکونی و بعضاً فضای سبز، فضای آموزشی، فضای بهداشتی، فضای فرهنگی و مذهبی دارند در چهارگوشه اهواز در حال تصرف هستند.

ایزدی بیان کرد: با غارت زمین‌ها، هیچ یک از اصول شهرسازی در ساخت و ساز رعایت نمی‌شود و مشکلات آن گریبان‌گیر شهرداری، سازمان آب و فاضلاب، شرکت گاز، سازمان برق، شرکت مخابرات و نهادهای آموزشی و بهداشتی می‌شود.

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز با بیان اینکه مدیران شهرسازی باید به هوش باشند، گفت: برای جلوگیری از غارت املاک، نیروهای اجرایی شهرداری به تنهایی قادر نیستند از ساخت و ساز غیرقانونی جلوگیری کنند بنابراین انتظار می‌رود نیروهای انتظامی با اجراییات شهرداری مشارکت بیشتری کنند تا بتوان از غارت زمین‌ها جلوگیری کرد.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: دادستانی در خصوص مجوز تخریب ساخت و ساز غیرقانونی، همیشه نهایت همکاری را داشته است اما قدرت اجرایی برای جلوگیری از اینگونه تصرفات وجود ندارد.

وی ادامه داد: فرآیند واگذاری زمین به نیازمندان و افراد فاقد منزل مسکونی، بسیار سخت و پیچیده و بعضاً غیرقابل دسترسی است اما اگر اداره شهرسازی به نیازمندان زمین واگذار کند، از تصرف غیرقانونی املاک ملی توسط زمین‌خواران جلوگیری می‌شود.

ایزدی گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان باید نسبت به ثبت‌نام برای تحویل زمین به فاقدین ملک اقدام کند و به افرادی که فاقد مسکن هستند با فرآیند خاص و سهل‌الوصول، زمین واگذار کند تا این شرایط به وجود نیاید.

عضو شورای شهر اهواز گفت: اگر مردم اعتماد پیدا کنند که از طریق دولت به آنان زمین واگذار می‌شود و صاحب ملک می‌شوند، ملک‌های بدون سند را خریداری نمی‌کنند تا شرایط برای زمین‌خواران فراهم شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار