تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۰۲۶۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه‌های پزشک متخصص پوست درخصوص استفاده از مواد ضدعفونی
 یک پزشک متخصص پوست با ارائه توصیه‌های لازم برای محافظت از پوست در برابر استفاده از مواد ضدعفونی کننده گفت: تعداد مراجعان به پزشک پوست در روزهای اخیر به علت استفاده از مواد ضدعفونی افزایش یافته که طبیعی است.

مریم علی عبدی  افزود: وقتی پوست در طول روز بیش از ۱۰ یا ۱۵ روز شست و شو می‌شود احتمال آسیب دیدگی، خشکی و اگزما نیز بیشتر می‌شود زیرا آب یک محرک است و خیس بودن مکرر دست و تماس آن با آب بدون شوینده نیز می‌تواند پوست را تحریک کند.
وی اظهارداشت: استفاده بیش از ۱۰ بار از شوینده‌های خیلی قوی، قلیایی و یا با درصد الکل بالا باعث استخراج چربی، خشکی و شکنندگی پوست می‌شود.
این پزشک متخصص پوست به شهروندان توصیه کرد تا حد امکان برای شست و شوی دست از شوینده‌های مایع حاوی کرم و از مواد شوینده به جای مواد ضدعفونی کننده الکلی استفاده کنند.
علی عبدی افزود: افرادی که در خانه یا محل کار هستند و شوینده مناسب در دسترس دارند، توصیه می‌شود برای بهداشت دست از این مواد استفاده کنند البته باید بعد از هر بار شست و شو از مرطوب کننده مناسب استفاده شود.

وی با بیان اینکه بیشتر گرم کننده‌ها قدرت چرب کنندگی بالایی دارند، گفت: توصیه می‌شود از شستن طولانی مدت دست اجتناب شود زیرا شستن دست‌ها بین ۲۰ تا ۴۰ ثانیه کافی است. 
این پزشک متخصص پوست به شهروندان توصیه کرد از شوینده‌هایی با عطر و بوی کمتر استفاده کنند زیرا مواد خوشبوکننده، قدرت تحریک کنندگی دارند و ممکن است مشکل پوستی ایجاد کنند. 
وی با بیان اینکه استفاده از دستکش به صورت مداوم توصیه نمی‌شود، افزود: اگر از دستکش استفاده می‌شود باید هر نیم ساعت یکبار برای جلوگیری از تعریق از دست خارج شود.

با شیوع بیماری کرونا استفاده از مواد ضدعفونی کننده و الکل افزایش یافته که این امر منجر به بروز بیماری های پوستی شده است. 
استان خوزستان در بین استان‌های قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار