تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۰۲۶۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر صنعت: ۱۵۰۰واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برمی‌گردند
 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار واحد کارگاهی و تولیدی در کشور راکد هستند گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال هزار و ۵۰۰ واحد از این واحدها به چرخه تولید باز خواهند گشت.

محسن صالحی نیا پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از ۶ پروژه عمرانی در ناحیه صنعتی دارخوین و شهرک صنعتی شادگان در جمع خبرنگاران بیان کرد: پارسال یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی راکد و غیرفعال در کشور به چرخه تولید برگشتند.

وی گفت: ۴۶ هزارواحد کارگاهی و تولیدی بهره برداری شده در کشور وجود دارد و ۲۳ هزار واحد هم در دست ساخت هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در خوزستان نیز برنامه ریزی شده است امسال  ۶۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برگردند.

معاون وزیر صمت با اشاره به عوامل غیرفعال شدن واحدهای تولیدی اظهار داشت: واحدهای تولیدی در مواردی به دلیل مشکل تامین نقدینگی و یا تامین مواد اولیه غیرفعال می شوند.

وی گفت: همچنین امسال برنامه ریزی شده تا به واحدهایی که ظرفیت تولید آن ها پایین تر از ظرفیت واقعی است کمک شود تا میزان تولید آن ها افزایش یابد.

 صالحی نیا ادامه داد: از واحدهای تولیدی تقاضا داریم که از ظرفیت مراکز کسب و کار برای مشاوره گرفتن و حل مشکلات خود نهایت استفاده را داشته باشند.

وی گفت: ۸۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال است که هفت درصد از این تعداد در خوزستان قرار دارند و در استان تنوع و ارزش افزوده واحدهای صنعتی در سطح بالایی قرار دارد.

معاون وزیر صمت ادامه داد: در ناحیه صنعتی دارخوین آمادگی لازم برای جذب سرمایه گذار وجود دارد و در این ناحیه صنعتی با توجه به شرایط منطقه امکان راه اندازی کارگاه های بسته بندی محصولات کشاورزی و یا قطعه سازی صنایع مختلف وجود دارد.

معاون وزیر صمت برای افتتاح چندین پروژه عمرانی و اقتصادی و بازدید از شهرک های صنعتی  به خوزستان سفر کرده است.

در استان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار