تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۰۲۶۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رکود ۱۰ هزار واحد در شهرک‌های صنعتی کشور
معاون وزیر صمت گفت: از ۴۶ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی کشور، حدود ۱۰ هزار واحد به دلایل مختلف راکد هستند.

محسن صالحی‌نیا امروز (۵ تیرماه) در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی در ناحیه صنعتی دارخوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۴۶ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده در سطح شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد و حدود ۳۲ هزار واحد جدید نیز با پیشرفت‌های فیزیکی متفاوت در حال احداث هستند.

وی افزود: از ۴۶ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی کشور، حدود ۱۰ هزار واحد به دلایل مختلف راکد هستند. این واحدهای راکد در زنجیره تامین مواد اولیه مناسب، تامین سرمایه در گردش، نبود بازار مناسب و یا دلایل داخلی دچار مشکلاتی هستند.

معاون وزیر صمت گفت: سال گذشته در برنامه بود که حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد در کشور به چرخه تولید بازگردند که موفق شدیم حدود یک هزار و ۴۰۰ واحد را مجددا به تولید بازگردانیم. امسال نیز در برنامه داریم یک هزار و ۵۰۰ واحد از رکود خارج شوند و مجددا به تولید بازگردند. برنامه برای استان خوزستان، ۶۰ واحد است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: توسعه شهرک‌هایی که تقاضای بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارند را مد نظر داریم و با توجه به درخواست‌هایی که برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، توسعه را انجام می‌دهیم.

وی افزود: حدود ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان در حال بهره‌برداری هستند که به نسبت ۸۵۰ شهرک صنعتی فعال در کشور، ۷ درصد از شهرک‌های صنعتی کشور در خوزستان مستقر هستند. بخشی از واحدهای فعال در خوزستان در زمینه قطعه‌سازی، تجهیزات‌سازی و صنایع فلزی فعال هستند و بخشی نیز در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی فعالیت می‌کنند.

صالحی‌نیا گفت: در حال حاضر پنج خوشه صنعتی در خوزستان فعال هستند و این خوشه‌های صنعتی باید کمک کنند تا تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها رشد پیدا کند.

معاون  افزود: ظرفیت بخش خصوصی در استان خوزستان بسیار خوب است و باید شرایط فراهم شود تا از این ظرفیت خوب استفاده کرد. دولت نیز به عنوان سیاست‌گذار و تسهیل‌گر، از این ظرفیت‌ها حمایت خواهد کرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار