تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۰۲۶۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷ درصد نواحی صنعتی کشور در خوزستان است
 معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در خوزستان تنوع و ارزش افزوده واحدهای صنعتی در سطح بالایی قرار دارد، گفت: تعداد 850 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال است که حدود 7 درصد از این تعداد در خوزستان قرار دارند.  

  محسن صالحی‌نیا در حاشیه مراسم بهره برداری از 6 پروژه عمرانی در ناحیه صنعتی دارخوین و شهرک صنعتی شادگان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکنون 10  هزار واحد کارگاهی و تولیدی در کشور راکد هستند، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال هزار و500  واحد از این واحدها به چرخه تولید باز می‌گردند.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و 400 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در کشور به چرخه تولید بازگشتند.

معاون وزیر صنعت با تاکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد امسال در خوزستان 60 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگردند، بیان کرد: در حال حاضر 46 هزار واحد کارگاهی و تولیدی بهره‌برداری شده در کشور وجود دارد و 23 هزار واحد در دست ساخت هستند.

صالحی‌نیا با اشاره به دلایل غیرفعال شدن واحدهای تولیدی، گفت: واحدهای تولیدی در مواردی به دلیل مشکل تامین نقدینگی و یا تامین مواد اولیه غیرفعال می‌شوند.

وی افزود: امسال نیز برای کمک شده به واحدهایی که ظرفیت تولید آن‌ها پایین‌تر از ظرفیت واقعی است برنامه‌ریزی کردیم تا میزان تولید آن‌ها افزایش پیدا کند.

 صالحی نیا با بیان اینکه در خوزستان تنوع و ارزش افزوده واحدهای صنعتی در سطح بالایی قرار دارد، عنوان کرد: تعداد 850 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال است که حدود 7 درصد از این تعداد در خوزستان قرار دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه در ناحیه صنعتی دارخوین آمادگی لازم برای جذب سرمایه‌گذار وجود دارد شرایط منطقه امکان راه اندازی کارگاه‌های بسته بندی محصولات کشاورزی و یا قطعه سازی صنایع مختلف را دارد.

  معاون وزیر صمت به منظور افتتاح چندین پروژه عمرانی و اقتصادی به خوزستان سفر کرد است.

:
:
:
آخرین اخبار