تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۲۰۲۵۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرانجام نامعلوم بیمارستان تامین اجتماعی دزفول
بیمارستان تامین اجتماعی دزفول پس از گذشت ۵ سال از کلنگ‌زنی به پروژه‌ای نیمه کاره تبدیل شد.
  با افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستان دزفول بیمارستان بزرگ این شهر که از ابتدای شیوع کرونا برای درمان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت تکمیل شده‌است.

دانشگاه علوم پزشکی دزفول حدود ۲۰ درصد از جمعیت استان خوزستان و یا به تعبیری دیگر شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و در ایام کرونا بیماران شهرستان‌های شوش و گتوند جهت بستری به بیمارستان بزرگ دزفول اعزام می‌شوند.

پس از به صدا درآمدن زنگ خطر و تکمیل ظرفیت بیمارستان بیماران کرونایی دزفول، دو بیمارستان از شهرستان‌های شوش و گتوند تجهیز شدند تا بیمارانی که وضعیت عمومی مساعدی دارند در این بیمارستان‌ها بستری و بیماران دارای وضعیت وخیم به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شوند، همچنین استفاده از بیمارستان‌های نظامی و ایجاد بیمارستان‌های صحرایی یکی از گزینه‌هایی است که برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده از آن‌ها در صورت نیاز درحال انجام است.

 این در حالی است که تا یک ماه گذشته عباس پاپی‌زاده نماینده پیشین مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی کارنامه خود را مزین به ساخت هشت بیمارستان در دزفول می‌دانست و پیرو اقداماتی که هنوز نتیجه آن‌ها مشاهده نشده، دزفول را به عنوان قطب درمان خوزستان و حتی جنوب غرب کشور اعلام کرد.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی که از سال ۹۴ مراسم کلنگ‌زنی آن زده شد اوایل تابستان سال ۹۸ قول افتتاح آن در هفته دولت داده شد اما متأسفانه علی‌رغم اعلام پیشرفت ۹۳ درصدی پروژه، این افتتاح به دهه فجر سال گذشته موکول شد که نه‌تنها در دهه فجر افتتاحی صورت نگرفت بلکه همچنان بلاتکلیف به حال خود رها شده است.

در سال گذشته عباس پاپی‌زاده نماینده پیشین مردم شهرستان دزفول در حضور صادق جلیلی مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان و در جمع خبرنگاران از خریداری کردن تجهیزات بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی دزفول خبر داد.

وی نصب تجهیزات را که نهایتاً یک ماه به طول می‌انجامید و آسفالت محوطه بیرون بیمارستان را مراحل پایانی کار می‌دانست و به گفته او دهه فجر سال گذشته این بیمارستان باید افتتاح می‌شد.

فراهم نشدن تجهیزات پزشکی بیمارستان تامین اجتماعی دزفول

صادق جلیلی معاون درمان تامین اجتماعی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: کار ساختمانی بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان دزفول تقریبا رو به پایان است اما تامین نشدن تجهیزات بیمارستان دلیل اصلی بر عدم افتتاح است.

وی افزود: باتوجه به تحریم‌هایی که علیه کشورمان انجام شده، خرید تجهیزات مورد نیاز با مشکل مواجه شد که با این وجود برای افتتاح هرچه زودتر این بیمارستان تصمیماتی از جمله استفاده از تجهیزات سایر بیمارستان‌هایی که افتتاح آن‌ها سال‌ها طول خواهد کشید، گرفته شد.

معاونت درمان تامین اجتماعی استان خوزستان گفت: متاسفانه پیگیری‌ها در یک مقطع زمانی کمتر شد و با شیوع ویروس کرونا دستگاه‌ و تجهیزاتی که برای این بیمارستان در نظر گرفته شد به سایر بیمارستان‌های کشور ارسال شدند.

در روزهایی که دزفول در مقابله با کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند باوجود فشار و دغدغه‌های فراوان مردم و کادر درمان نگرانی از کمبود تخت و مکان بستری نیز افزوده شده است.

این درحالی‌که اگر مشکل افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی با تفکری خیرخواهانه و در جهت خدمت صادقانه به مردم به جای کش‌وقوس‌های سیاسی حل می‌شد علاوه بر نبود مشکل تخت بستری، تعداد نیروهای کادر درمان نیز بیشتر می‌شد و دیرتر شاهد خستگی ناشی از فشار بالای کار پزشکان و پرستاران شهرستان دزفول می‌شدیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار