تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۲۰۲۴۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نبرد حساس نکونام با تیم محبوبش
  تیم فوتبال فولاد خوزستان در دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر کشور از استقلال تهران میزبانی می کند.

از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون، هیچ بازی فوتبالی در ایران به دلیل شیوع کرونا ویروس انجام نشده است و حالا چشم همه پس از ماه ها تعطیلی لیگ و حرف و حدیث بر سر برگزاری مسابقات، به دیداری فولاد و استقلال در اهواز است، دیداری که نکونام و مجیدی، همبازی های سابق در استقلال و نسل جدید مربیان در فوتبال ایران، می خواهند برابر هم عرض اندام کنند.

 فولاد پیش از این که کرونا لیگ را برای چهار ماه به تعطیلی بکشاند در سه بازی پایانی خود به سه برد متوالی دست پیدا کرده بود و این یعنی لیگ برای فولاد در حالی که در روزهای اوج خود و در اندیشه رسیدن به آسیا بود، تعطیل شد اما نحوه آماده شدن فولاد برای حضور در ادامه لیگ نیز نشان می دهد که انگیزه شاگردان نکونام همان انگیزه قبلی است و می خواهند به آسیا برسند.

فولاد با دستور سازمان لیگ برای آغاز تمرینات جهت حضور در ادامه رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور، اردویی ۲۰ روزه در تهران بر پا کرد تا برای رسیدن به هدفش، با توان و برنامه بیشتر و بهتر کار کند. این تیم در ۲ بازی تدارکاتی نیز برای بیشتر محک خوردن به میدان رفت، البته نکونام با سیاست و نگرش خاص خود، نگذاشت ترکیب اصلی تیمش به بیرون درز پیدا کند و دستش برای مجیدی در بازی با استقلال رو شود. البته نکونام، ۲ بازیکن تاثیرگذار خود یعنی ایوب والی را به دلیل مصدویت و پاتوسی را به دلیل نبود پرواز برای بازگشت به ایران در اختیار ندارد.

همچنین در آن سوی میدان استقلالی قرار دارد که با فرهاد مجیدی در اندیشه صعود به رده های بالایی جدول و رسیدن به آسیا است. مجیدی هم تمام تلاش خود را به کار گرفته که شاگردانش را به خوبی برای این مصاف سخت و دیدنی آماده کند، البته اگر چه مجیدی چندین بازیکن خود از جمله رضا آذری، شیخ دیاباته، مرتضی تبریزی، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و محسن کریمی را برای دیدار با فولاد نخواهد داشت اما با توجه به حساسیت جدولی و رقابت با فولاد، خود را محکوم به برد می داند.

نکونام هم که به تیم و همبازی سابق خود رسیده است، انگیزه دو چندانی دارد تا هم استقلال را ببرد و هم مچ مجیدی را بخواباند و اگر چه تماشاگران در این دیدار، تیم های محبوب خود را همراهی نمی کنند، اما این بازی آنقدر حساس هست که تماشایی و جذاب از آب درآید.

همچنین این سومین تقابل نکونام با استقلال در قامت مربی است. او در ۲ دیدار قبلی، به تساوی رسیده است اما قضیه این بازی برای نکونام با ۲ دیدار قبلی بسیار متفاوت است زیرا پای سهمیه آسیایی در میان است.

علاوه بر حساسیت تقابل بین نکونام و مجیدی، این دیدار از این بابت که آیا تیم‌های فوتبالی ایران توان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند یا خیر، از حساسیت دو چندانی برخوردار است. البته باشگاه فولاد از مدت ها قبل خود را برای میزبانی ایمن آماده کرده است تا حریفانش بدون دغدغه برای رقابت به اهواز بیایند.

فولاد از ساعت ۲۱ روز چهارشنبه، چهارم تیرماه در ورزشگاه شهدای فولاد پذیرای استقلال تهران است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار