تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۰۲۳۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از اماکن گردشگری آبی خوزستان ۲۰ ساله شد
  مدیرگردشگری و مدیریت عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت: فرصت بهره‌برداری از اماکن گردشگری و تاسیسات آبی خوزستان برای سرمایه‌گذاران از سه سال به ۲۰ سال افزایش یافت.

  محمدامین ایزدجو روز شنبه در نشست خبری با اشاره به راه‌اندازی واحد گردشگری در سازمان آب و برق خوزستان و تخصصی عمل کردن کارگروه در این زمینه بیان کرد:واگذاری پروژه‌های تاسیسات آبی در کنار سدها و دریاچه‌های خوزستان، با هدف توسعه و ترویج گردشگری آبی سازمان آب و برق و تسهیل بحث گردشگری آبی، با رعایت پروتکل‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در این اماکن می‌توانند ساخت، بهره‌برداری، اجاره و واگذاری را داشته باشند افزود:پیش از این سرمایه‌گذاران برای بهره‌برداری از اماکن محدودیت زمانی داشتند که با افزایش این فرصت و بهره‌برداری بیشتر از اماکن، بازگشت سرمایه برای سرمایه گذار حاصل و سود سرمایه‌گذار هم محقق می‌شود.

ایزدجو ادامه داد: سرمایه‌گذاران تقاضای خود را در این زمینه به کارگروه گردشگری ارایه دهند تا تقاضای آنها در سازمان آب و برق خوزستان بررسی شود.

وی گفت: پارسال هفت مجوز تاسیس و بهره‌برداری از اماکن و تاسیسات آبی در خوزستان به بخش خصوصی داده شد.

مدیرگردشگری و مدیریت عمومی سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: اعتباراتی تخصیص داده شده که در حاشیه سدهای مارون، آریوبرزن، عباسپور، گدار و کرخه زیرساخت‌های گردشگری، با فراخوان عمومی سرمایه‌گذار ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان آب و برق خوزستان در وزارت نیرو پایلوت کشوری برای این بحث است و باید از این ظرفیت که مغفول مانده بود استفاده شود، گفت: اکنون نگاه‌ها به گردشگری معطوف شده و می‌تواند برای بحث گردشگری خیر باشد و از این رو ورودی سدها را برای استفاده از این فرصت برای سرمایه‌گذاران و حوزه گردشگری باز کردیم.

ایزدجو بیان کرد:اجرای این پروژه ها می‌تواند اقتصاد آن مناطق را متحول،د و باعث ایجاد اشتغال و گردش مالی ، و در نهایت موجب افزایش رفاه و امنیت اجتماعی شود.

وی یکی از پیش شرط‌های اولیه در این پروژه ها را متنفع شدن مردم شهرهای اطراف پروژه و افراد بومی این اماکن بیان کرد و افزود: نقش ساکنان بومی باید در این پروژه‌ها دیده شود چون با رعایت این موضوع توسعه پایدار محقق می‌شود.

مدیرگردشگری و مدیریت عمومی سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: بحث دوم در این خصوص رعایت عدالت اجتماعی است و کسی که میزبان است باید در این اماکن بهره‌مند شود، بحث سوم نیز پایداری اقتصادی است که اگر از لحاظ مالی توسط بخش خصوصی مدیریت شود پایدار خواهد ماند.

ایزدجو خاطرنشان کرد: در نمایشگاه گردشگری تهران دفترچه‌ای از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان ارایه شد که در آن ۱۵ مکان معرفی و توضیحات مختصری در شناسنامه هر مکان ارایه شد.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک کار فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار آغاز شود و سازمان آب و برق نیز با رعایت چارچوب‌ها در نقش تسهیل گر حاضر خواهد بود. در این مسیر استانداری، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان و سزمان مدیریت  و برنامه‌ریزی با ما هماهنگ است و وزارت نیرو نیز کاملا موافق این طرح است.

پلاژ سد مارون، پلاژ سد آریوبرزن در شهرستان بهبهان،مهمانسرای سد کارون سه، شهرک های گردشگری سد شهید عباسپور و سد مسجدسلیمان، مجموعه اقامتی گردشگری سد کرخه، کوی سوم شعبان دزفول، پلاژ اقامتی تفریحی منیخ و جزیره سد شهید عباسپور در خوزستان از جمله این اماکن و تاسیسات آبی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار