تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۰۲۳۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار: تعداد بیماران و فوتی‌های خوزستان ثابت مانده‌است
 استاندار خوزستان بااشاره به وضعیت کرونا در این استان گفت: شرایط کرونا درحال حاضر نسبت به روزهای قبل تغییر نکرده و تعداد فوتی‌ها و بستری‌های خوزستان مانند قبل است.

غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در حاشیه سفر به بهبهان در جمع خبرنگاران درخصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا بیان کرد: شیب تعداد بیماران بستری ناشی از ویروس کرونا در خوزستان با نوسان مواجه بوده به طوریکه گاهی افزایش و گاهی کاهش دارد و در برخی مواقع نیز ثابت می باشد.
وی ادامه داد: تقریبا شرایط در خوزستان پایدار است اما تعداد بیماران کم نیست به همین دلیل باید با به کارگیری تمهیداتی این شیب را نزولی کنیم.
شریعتی بیان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا صبح شنبه و ستاد استانی مقابله با کرونا عصر شنبه برگزار می شود که در آن زوایای مختلف بررسی می شود تا در صورت  لزوم با هماهنگی سایر دستگاه های مسئول تصمیماتی اتخاذ کنیم.
استاندار خوزستان توضیح داد: مردم را به حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت اصول لازم توصیه می کنم تا این شرایط را کنترل کنیم.

وی در بخشی دیگری گفت: هفته گذشته در اهواز نشستی پیرامون مشکلات شهرستان بهبهان به ویژه در حوزه کشاورزی و آب برگزار شد و روز جمعه برای بررسی این مسائل با مدیران استانی در  این شهرستان حاضر شدیم.
وی ادامه داد: در حوزه بنی باشت از توابع بهبهان به دلیل بروز مشکل در ایستگاه پمپاژ برق امکان تامین آب برای حوزه های سرمایه گذاری شده و کانال های اصلی، فرعی و تحت فشار وجود داشت.
شریعتی گفت: در این خصوص با مدیران توزیع برق و همچنین برق منطقه ای هماهنگی شد تا برق مورد نیاز ایستگاه های پمپاژ و اراضی مشمول طرح  ۵۵۰ هزار هکتاری ظرف ۲ هفته آینده تامین شود.
وی با اشاره به اینکه فرماندار بهبهان مسئول پیگیری این مساله است ادامه داد: اجرای این طرح در حوزه کشاورزی گامی برای استقلال غذایی در سطح کشور است.
استاندار خوزستان اظهار داشت: تقریبا تمام کشاورزان حوزه مارون مشکلاتی برای تامین آب داشتند و گله مند بودند، در حوزه سد مارون تنگناها و محدودیت های زیادی داریم اما بازهم با قبول خطرپذیری میزان آب اختصاص یافته به کشت تابستانه را افزایش می دهیم تا بخشی از مشکلات کشاورزان امیدیه، بهبهان، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و شادگان تاحدودی حل شود.
وی یادآور شد: یکی دیگر از مصوبات این سفر تامین آب ۳۰ هکتار از اراضی شیلات و حوضچه های متراکم است.
شریعتی گفت: مقرر شد ۲۰۰ هکتار از اراضی نیز به کشت های گلخانه ای اختصاص یابد که برای ۵۰ هکتار مجوز آب اختصاص یافته و برای مابقی ۱۵۰ هکتار نیز مشکلی در صدور مجوز وجود ندارد.
استاندار خوزستان بیان کرد: در منطقه قلعه مدرسه سازمان آب و برق خوزستان ۶۲۵ هکتار از اراضی را به زیرکشت می برد که البته تاکنون بیش از ۹۰درصد کار انجام شده است.
وی ادامه داد: سالهاست که اتمام ۱۰ درصد این پروژه به حال خود رهاشده است، باید یک سد انحرافی با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد ریال زده شود که قرار است سازمان آب و برق خوزستان از محل منابع داخلی این پروژه را شروع کند.
شریعتی درخصوص تامین آب روستاهای شهرستان بهبهان توضیح داد: مقرر شد که تمهیداتی اندیشیده شود تا مشکل آب روستاهای این شهرستان حل شود همچنین اعتبار لازم برای ساخت یک کلانتری در شهرستان بهبهان اختصاص می یابد تا امنیت شهروندان بیشتر تامین شود.
استاندار خوزستان گفت: توسعه ۲۸ مخزن ازجمله مخزن منصورآباد بهبهان در تابستان امسال آغاز می شود، که با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون  دلاری زمینه اشتغال نیروهای بومی را فراهم می کند ضمن آنکه چهار درصد این سرمایه گذاری معادل پنج میلیون دلار در قالب مسئولیت های اجتماعی در خود منطقه هزینه می شود.

وی افزود: همچنین در این سفر مقرر شد که شرکت نفت در مناطق نفتخیز برای لایروبی انهار زیدون، تامین آب و بهبود وضعیت جاده ها همکاری کند.
شریعتی در بخشی دیگر درخصوص وضعیت فرودگاه بهبهان نیز اظهار داشت: ۵۰میلیارد ریال از طریق هلدینگ خلیج فارس برای فرودگاه بهبهان تامین می شود.
وی ادامه داد: حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای فرودگاه بهبهان و مسجدسلیمان از سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است که قول داده اند این اعتبار در تیرماه ابلاغ شود که با این اعتبار می توانیم فرودگاه بهبهان را راه اندازی کنیم.

 دربحث شیوع بیماری کرونا  از یک ماه پیش در وضعیت قرمز قرار گرفته است و در روزهای اخیر تعداد مبتلایان این استان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز  بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را ناشی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی عنوان کرده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار