تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۰۲۲۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازگشایی مدارس خوزستان منوط به وضعیت شیوع کرونا شد
 مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت:بازگشایی مدارس استان در سال تحصیلی اینده منوط به وضعیت شیوع کرونا است.

کوروش مودت شامگاه سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در استانداری خوزستان اظهار داشت: در نشستی که با حضور وزیر و معاونان آموزش و پرورش پیرامون آغاز سال تحصیلی آینده برگزار شد سه سناریو پیش‌بینی شد که  با توجه به وضعیت کرونا شروع سال تحصیلی می تواند در سه بازه زمانی  اول شهریور، نیمه شهریور یا اول مهر ماه باشد.

 وی افزود: از سوی دیگر بنا شد اگر وضعیت سفید باشد آموزش حضوری، اگر وضعیت زرد باشد، آموزش ترکیبی  از حضوری و مجازی  و  اگر وضعیت قرمز باشد آموزش مجازی در شبکه شاد ادامه پیدا ‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان پیوستن به شبکه مجازی شاد را بسیار مهم خواند و گفت: در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی در سطح وزارت آموزش و پرورش در دست انجام است تا اگر در آغاز سال تحصیلی باز هم به آن نیاز شد دانش آموزان بتوانند بدون مشکلی از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به این که نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم به  ستاد کرونای استانها واگذار شد بیان کرد: برای پایه دوازدهم نیز از ستاد درخواست تاخیر در زمان امتحانات را داشتیم  اما با توجه به پیش رو بودن  کنکور سراسری این اتفاق ممکن نبود.

وی گفت:با این وجود امتحانات پایه دوازدهم با وجود نگرانی والدین بسیار خوب برگزار شده و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز  به خوبی رعایت شد.

مودت با بیان این که سال گذشته ۳۶۳ حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم  در نظر گرفته شد گفت:  امسال به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی  حوزه‌های امتحانی به ۵۲۰ واحد افزایش یافت و هشت  هزار عامل اجرایی در این حوزه‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به راه اندازی ۵۲۰ کارگاه سلامت در حوزه‌های امتحانی گفت: استفاده از تب‌سنج و ماسک در تمامی حوزه ها برای دانش آموزان اجباری بوده و آنان علاوه بر وارد شدن با فاصله به حوزه امتحانی از روی فرش  آغشته به آب ژاول  رد می شوند.

حذف مدارس سنگی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان هم در این نشست گفت: اولویت و هدف‌ اصلی ما در سال جاری  استفاده از کمک خیران مدرسه ساز برای حذف مدارس سنگی در استان است.

علی قربانی با اشاره به  استفاده از طرح خیران خرد برای مدرسه سازی بیان کرد: در سال‌های اخیر که اعتبارات دولتی کم‌ رنگ‌تر شده اهمیت کار خیران مدرسه ساز بیشتر نمایان می شود  از این رو طرح آجر به آجر در واقع بستری برای دریافت کمکهای خرد خیران در نظر گرفته شده است.

وی  با اشاره به  برخی مشارکت‌های مردمی در استان گفت: قصد داریم با کمک  ۱۰۰ میلیارد ریالی منطقه آزاد اروند و تامین اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی آموزش و پرورش  تمامی پروژه‌هایی که از ۱۵ سال پیش در جنوب استان عملیات اجرایی آنها آغاز شده  را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش ایرنا پس از شیوع ویروس کرونا در ایران وجهان، مدارس کشور از اواخر بهمن ماه ۹۸ تعطیل شدند و آموزش غیرحضوری از طریق شبکه‌های مجازی، شبکه شاد و شبکه آموزش در رسانه ملی در دستور کار معلمان و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار