تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۰۲۲۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار: جذب پنج‌هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خوزستان پیگیری می‌شود
  استاندار خوزستان گفت: طبق تفاهم با دانشگاه فرهنگیان، قرار شده ما زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم و دانشگاه پنج هزار دانشجو جذب کند.

غلامرضا شریعتی  شامگاه سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سالن جلسات استانداری با اشاره به توسعه دانشگاه فرهنگیان افزود: دانشگاه فرهنگیان در استان خوزستان شرایط بسیار رو به رشدی را طی کرده و تعداد دانشجویان آن از ۲۳۰ نفر به ۶ هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزایش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را حرکتی زیرساختی برای استان خوزستان دانست و گفت: اگر دانشجویان بیشتری در استان جذب این دانشگاه شوند در سه سال آینده کمبود معلم در استان به حداقل خواهد رسید از این رو هرچه آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان کمک کند در واقع به آینده خود کمک کرده است تا برای تامین معلم کیفی در تنگنا قرار نگیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری و اجرای برنامه برای کودکان بازمانده از تحصیل و جذب آنان در چهار سال گذشته تاکنون بیان کرد: ما همچنان به شعار اولیه خود یعنی "هیچ کودکی به خاطر فقر نباید از تحصیل بازماند" پایبند هستیم و تاکید داریم باید از کودکان بازمانده از تحصیل حمایت شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ما در سال‌های گذشته برای  کودکان بازمانده از تحصیل موفقیت‌آمیز بوده است، افزود: امیدواریم امسال نیز این این برنامه‌ها به خوبی پیش روند که لازم است همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد برای تحقق این امر کمک کنند.

شریعتی با اشاره به وضعیت فضای فیزیکی آموزشی در استان خوزستان بیان کرد: اداره کل نوسازی مدارس در ۲ سال اخیر به طور جدی به این امر ورود کرده است.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۳۳۰ کلاس درس به بهره برداری رسید و  امسال نیز تقریبا به همین تعداد و شاید بیشتر کلاس درس بهره برداری می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در حال حاضر مدارس خوب و با کیفیتی در دست ساخت است و تلاش می‌کنیم سرانه فضای آموزشی  را به متوسط کشوری نزدیک کنیم.

برچیدن یک هزار و ۴۰۰ کلاس سنگی در خوزستان

نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: همانند تلاش صورت گرفته برای جمع کردن کلاس‌های کانکسی از همه دعوت می‌کنیم برای جمع‌آوری کلاس‌های سنگی تلاش کنند.

 وی با اشاره به وجود یک هزار و ۴۰۰ کلاس سنگی در استان خوزستان بیان کرد: این کلاس‌ها مربوط به روستاهای دور افتاده و عشایر هستند که باید برای ایجاد عدالت آموزشی به آنها رسیدگی شود.

شریعتی با دعوت و فراخوان به همه برای تلاش در جهت برچیدن کلاس‌های سنگی توضیح داد: براساس برنامه ریزی‌ها تلاش بر این است که یک‌هزار و ۴۰۰ کلاس جمع‌آوری و به جای آنها کلاس‌های استاندارد پیش ساخته سبک احداث شود.

وی با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس در سال جاری گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان باید دست به دست هم بدهند و بسیج شوند تا شرایط آموزشی برای دانش آموزان فراهم شود.

تامین سه هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند در آستانه تحقق

استاندار خوزستان با اشاره به قول چند ماه پیش تامین تبلت برای دانش آموزان کم بضاعت و عشایر تصریح کرد: ۳۰ میلیارد ریال از سوی استانداری و ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی ستاد اجرایی فرمان امام برای این امر در نظر گرفته شده و نوسازی مدارس  در مرحله انتخاب است تا یک نوع تبلت با کیفیت و مناسب دانش آموزان فراهم آورد.

وی افزود: پس از انتخاب قرارداد بسته و تبلت‌ها خریداری می شوند و طبق نظر کمیته تشکیل شده برای این امر براساس شرایط آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

شریعتی درباره جلوگیری از واردات تیوپ به کشور با راه اندازی کارخانه تیوپ سازی در گتوند گفت: با وزارت صنعت، معدن وتجارت مکاتبات و پیگیری‌های لازم صورت گرفته و از آنها خواسته شده ارز واردات تیوپ را اختصاص ندهند چراکه ما تعهد می‌کنیم  انواع تیوپ را برای کل کشور تهیه کنیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار