تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۰۲۱۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تأمین آب فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری به‌صورت کامل انجام نمی‌شود
سرپرست جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به مشکلات تخصیص آب فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری گفت: فاز اول این پروژه هم اشکالاتی دارد و با اینکه سهمیه آب این طرح تخصیص داده شده اما وزارت نیرو در تأمین ان کم کاری می‌کند.
 خدا رحم امیری زاده، سرپرست اداره کل جهاد کشاورزی خوزستان در شورای اداری شهرستان باوی با بیان اینکه کشاورزی باید همواره بروزرسانی شود، اظهار کرد: پیشرفت کشورها از مسیر کشاورزی است و خوزستان بزرگترین تولیدکننده محصولات کشاورزی ایران است به طوری که یک پنجم تولیدات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.

وی افزود: انتظارات کشور از خوزستان بالا است چرا که غذای ۱۲ میلیون نفر را در بخش گندم، ۴۵ درصد شکر کشور و سال گذشته برنج 13 میلیون نفر را تأمین کرد.

سرپرست جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه این تولیدات بخشی از سرمایه‌های خوزستان است، بیان کرد: باوی یکی از کانون‌های گندم خوزستان است و تاکنون ۱.۲ میلیون تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است.

امیری زاده یکی از دلایل افت تناژ گندم در خوزستان را کشت برنج دانست و گفت: کشاورز ما در ازای هر روز تاخیر، کاهش تولید دارد. اطلاعات مردم و کارشناسان باید بالا رود و این مسئله هم نیازمند ایجاد انگیزه است.

وی عنوان کرد: امروز اولین روز کاری من در جهاد کشاورزی است و این را بگویم که سهمیه آب خوبی برای خوزستان گرفتیم و وزارت نیرو باید هماهنگ باشد.

سرپرست جهاد کشاورزی خوزستان یادآور شد: فاز دوم ۵۵۰ هزار هکتاری سه سال است که مجوز تخصیص برداشت آب را نگرفته است و فاز اول این پروژه هم اشکالاتی دارد و آنهم سهمیه آبش را درست نمی دهند و این موضوع در شهرستان باوی هم وجود دارد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار