تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۰۲۰۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس قوه قضائیه: بانک‌ها حق ندارند کارخانه‌های تملک شده را تعطیل کنند/ذائقه نظام فسادناپذیر است
رئیس قوه قضائیه گفت: هیچ یک از بانک‌های کشور حق ندارند کارگاه یا کارخانه‌های تملک شده را تعطیل کنند چرا که این اقدام، چرخ‌های تولید کشور را راکد می‌کند.
  آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در شورای اداری استان فارس که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های دولتی و مسئولان قضایی استان تشکیل شد، بیان کرد: بانک‌ها حق ندارند کارگاه یا کارخانه‌های تملک شده را تعطیل کنند و با این اقدام چرخ تولید کشور را متوقف نمایند.

وی با تصریح اینکه در صورت مشاهده چنین مواردی با عاملان آن برخورد می شود، افزود: امروز به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید، یکی از اولویت‌های مهم کشور و گام دوم انقلاب است و در این راستا دستگاه قضا از مدیر شجاع و باهمتی که برای توسعه کشور و دفاع از آن، تلاش شبانه‌روزی داشته باشد، حمایت می کند.

رئیس قوه قضائیه ضمن تاکید بر لزوم توجه به نقش مدیریتی در جهش تولید، گفت: از مهم‌ترین رویکردهای گام دوم انقلاب، فعل توانستن است و با توجه به همین رویکرد، مدیران توانگر باید گره‌گشای مشکلات و رافع معضلات اقتصادی باشند.

 آیت‌الله رئیسی با اشاره به لزوم انتقال زندان‌های شیراز به محدوده خارج از شهر، بیان کرد: در حال حاضر این آمادگی وجود دارد که زندان عادل‌آباد شیراز و دیگر زندان‌هایی که در مرکز شهر قرار دارند به خارج از محدوده شهری انتقال یابد و تحقق این امر در گرو تلاش استاندار، شهردار و ریاست دادگستری استان است که در این زمینه تکلیف می‌شود که برای اجرایی شدن پروژه انتقال زندان‌ها به خارج شهر اقدام عاجل صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران قوی، مدیر قوی می‌طلبد خاطرنشان کرد: از سازمان‌های نظارتی کشور خواستار تقویت نظارت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی هستیم تا به این وسیله رضایتمندی از هر کدام از دستگاه‌ها افزایش یابد.

رئیس قوه قضا با اشاره به زمین‌خواری به عنوان یکی از دغدغه‌های موجود در استان، گفت: زمین‌خواری در این استان از موضوعاتی است که گلایه‌مندی فراوانی را به دنبال داشته و در همین راستا به دادستان مرکز استان ماموریت می‌دهیم که این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

آیت‌الله رئیسی به تدابیر مهم مقام معظم رهبری در تمام حوزه‌ها اشاره کرد و اضافه نمود: حرکت مومنانه مردم از جلوه‌های مهم اتفاقات پیش رو بود که رهبر معظم انقلاب نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشتند چرا که رمز موفقیت این امر حضور پرشور مردم بود که نشان دادند در تمام بحران‌ها می ‌توانند با یکدلی و مساوات از آزمون‌های سخت، سربلند بیرون بیایند.

وی با اشاره به برچیده شدن فساد و اجرای عدالت اداری در کشور گفت: ذائقه نظام کشور فسادناپذیر است و از آنجا که فلسفه نظام هستی نیز بر پایه حق گسترده شده است، اجرای حق و عدالت در هر جامعه‌ای می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار