تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۰۱۸۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نوسازی خط آبرسانی به روستاهای شرق غیزانیه اهواز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)
استاندار خوزستان گفت: خط آبرسانی روستاهای شرق غیزانیه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) نوسازی می‌شود.
نوسازی خط آبرسانی به روستاهای شرق غیزانیه اهواز توسط  قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز از طرح های آبرسانی روستاهای غیزانیه اهواز و همچنین روستاهای رامشیر بازدید کرد.

استاندار خوزستان در حاشیه این بازدید توضیح داد: امروز بازدیدی از روستاهای شرق و پایین‌دست غیزانیه که هنوز مشکل آب دارند داشتیم این روستاها که بیش از ۳۰ روستا را شامل می‌شود از چاه‌های کم توله رامهرمز در حال آب گرفتن هستند و در نتیجه میزان آبی که به این مناطق می رسد کم و به صورت نوبت بندی و ناکافی است.

وی افزود: برنامه ما این است که شاوها را جدا کنیم و تا ۱۰ روز آینده این کار انجام می‌شود و آب به مجتمع آبرسانی رامشیر وصل می‌شود و در نتیجه آب کم توله به مجتمع آبرسانی دهلائیه سرریز می شود و از آنجا به سمت روستاهای شرق غیزانیه منتقل می شود در نتیجه روستاهای بیشتری آبرسانی می‌شود و انتظار داریم از ۱۰ روز آینده که شاوها جدا شد وضعیت آب روستاهای شرقی غیزانیه بهبود یابد.

شریعتی اظهار داشت: البته در مورد روستای سودان نگرانی داریم چون هم ارتفاع آن بیشتر است هم در آخر خط آبرسانی قرار دارد و ممکن است به آن آب نرسد و بنا داریم در صورتی که آب به روستای سودان نرسد از مجتمع آبرسانی شاوها در صورتی که کشش داشته باشد یک خط ۵ تا ۶ کیلومتری اجرا کنیم که روستای سودان و همچنین چای سودان رامشیر آبدار شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: بنا شده قرارگاه خاتم ۱۴ کیلومتر در منطقه کار نمایند و کل خط را نوسازی کند و وقتی نوسازی کامل شود هدر رفت و پرتی آب کاهش می‌یابد و از این شبکه میتوان به کمک روستای های شرق غیزانیه آمد.

شریعتی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ تانکر درحال آبرسانی هستند و روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سرویس آبرسانی می کند و مشکل را تا حدود زیادی حل می کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای سایر روستاهای استان نیز در نظر داریم یک کار جهادی جمعی با محوریت آبفا استان و کمک سازمان آب و برق خوزستان آبفای اهواز و استانداری انجام شود و ۲۰۰ کیلومتر خط لوله و پمپ کار شود و حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ روستا از تنش آبی برای مدت زیادی خارج شود.

بنا بر این گزارش، بخش غیزانیه اهواز با وجود دارا بودن ذخایر نفت در دهه های گذشته در بخش های مختلف از محرومیت رنج می برد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار