تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۲۰۱۸۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارگیری ۵۰۰ هزارتن کالا از بندر امام ‌خمینی(ره)
 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ۵۰۰ هزار تن انواع کالا از مجتمع بندری امام خمینی(ره) به وسیله حمل و نقل ریلی به ۲۰ نقطه متعدد در سراسر کشور بارگیری و ارسال شد.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان عادل دریس دوشنبه  در این خصوص اظهار داشت: سیلوهای نگهداری کالای اساسی در شهرهای غرب و شمال کشور،

کارخانه های صنایع بزرگی همچون ذوب آهن اصفهان، آلومنیوم اراک، فولاد خوزستان، روغن کشی بهشهر و چوب MDF مشهد از جمله این مقاصد عمده است.

وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت های حمل و نقل ریلی به منظور کاهش بهای تمام شده کالا و کاهش بار ترافیک جاده ای از مهمترین مزیت های حمل و نقل ریلی بوده و خوشبختانه با هم‌افزایی راه‌آهن جنوب زمینه های لازم برای رشد روز افزون  سهم حمل و نقل ریلی در بندر امام خمینی(ره) فراهم شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ضمن اشاره به روند مستمر ورود کشتی‌های حامل کالای اساسی در ۲ ماهه سال جاری تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی بین بخشی با راه‌آهن جنوب، ۳۵۹ هزار و ۶۸۳ تن کالای اساسی در پایانه های ریلی بندر امام خمینی(ره) بارگیری و از شبکه ریلی به اقصی نقاط کشور توزیع شد که رشدی ۱۱۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشت.

وی افزود: در این فرآیند بارگیری ۶ هزار و ۵۲۹ دستگاه واگن با افزایش ۱۱۵درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، این حجم از محمولات را به مبادی مصرف در نقاط مختلف کشور ارسال کردند. 

دریس عنوان کرد: افزایش باسکول های ریلی از پنج به ۱۱ دستگاه و همچنین افزایش ایستگاه های بارگیری ریلی از پنج به ۱۰ ایستگاه را از اهم اقدامات مؤثر برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در این بندر دانست همچنین عملیات بارگیری واگن ها به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود.

به گزارش ایرنا مجتمع بندری امام خمینی(ره) با برخورداری از ۱۲۰ کیلومتر راه‌آهن داخلی از مهمترین بنادر ریل پایه کشور و پیشگام در حمل و نقل ریلی است که در سال گذشته از طریق بارگیری تعداد ۵۳ هزار واگن، به نقاط مختلف شبکه گسترده ریلی کشور کالا ارسال کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار