تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۰۱۴۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوشبختانه در آتش سوزی خائیز درختان کمتر آسیب دیده اند
 استاندار خوزستان بر اساس گزارشی که داشتیم خوشبختانه در آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز درختان کمتر آسیب دیده اند و اکثراً بوته‌ها دچار آتش سوزی شده اند.

  غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خوزستان با موضوع مقابله با آتش سوزی اظهار کرد: در موارد بروز بحران همچون آتش سوزی‌های اخیر در منطقه حفاظت شده خائیز اینکه کدام دستگاه و کدام مسئول در چه جایگاهی باشند و چه نقش و کارکردی داشته باشند نباید در اولویت اهمیت و دغدغه مندی باشد بلکه ورود به هنگام و تلاش برای مهار بحران باید در سرلوحه کار ما باشد.

وی افزود: همچنین اختلاف نظر در مورد محدوده جغرافیایی وقوع بحران، تعلل و بی مسئولیتی در این زمینه پذیرفتنی نیست چرا که بحران‌ها بر سایر نقاط تأثیرگذار بوده و همه جزو یک کشور هستیم و رویکرد اینچنینی با فرهنگ ما مغایر است.

شریعتی تاکید کرد: مهم این است که آتش سوزی در سریع‌ترین زمان ممکن مهار شود و منابع خدادادی ما کمتر از بین برود و این مهم صرف نظر از مسئولیت حاکمیتی، مسئولیت اخلاقی و شرعی ماست و موضوعات دیگر جانبی و حاشیه‌ای است.

استاندار خوزستان ادامه داد: مسئولان به هیچ عنوان نباید همدیگر را متهم کنند و باید نهایت همکاری را با همدیگر و حتی با مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد همکاری داشته باشند.

شریعتی تصریح کرد: خوشبختانه آتش سوزی‌های اخیر تا حدی کنترل شده است البته در خائیز با بروز طوفان دوباره آتش شعله ور شد که همه در حال تلاش برای مهار آن هستند.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای مهار آتش در خائیز، فرمانداران و مدیران در سراسر استان امکانات خود را در حالت آماده باش داشته باشند تا در صورت لزوم این امکانات گسیل شود.

شریعتی عنوان کرد: بر اساس گزارشی که داشتیم خوشبختانه در آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز درختان کمتر آسیب دیده‌اند و اکثراً بوته‌ها دچار آتش سوزی شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر افزایش میانگین درجه هوا در تابستان امسال، فرمانداران ماهانه دو جلسه بحران برگزار کنند و پیش بینی و آمادگی لازم را داشته باشند. همچنین در نقاطی که آسیب پذیرتر بوده و بیشتر در معرض خطر آتش سوزی هستند امکانات لازم مستقر شوند و تمهیدات لازم پیش بینی شود.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: در مناطق روستایی، دهیاران در حالت آماده باش باشند و اگر لازم شد امکاناتی در اختیار آنها قرار داده شود. همچنین دادگستری اقدامات جزایی علیه کشاورزانی که مبادرت به آتش سوزی عمدی می‌کنند را اجرا کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار