تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۰۱۴۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیات‌های شهرستانی به‌ وزنه‌برداری بانوان توجه بیشتری کنند
 رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان گفت : انتظار داریم که هیات‌های شهرستانی توجه بیشتری به وزنه‌برداری بخش بانوان داشته باشند تا عقب‌افتادگی خود را در این بخش جبران کنیم.

سیدعلیرضا قریشی اظهار داشت: متاسفانه هنوز وزنه‌برداری بانوان در بین شهرستان‌های استان جا نیفتاده و آنها احساس می‌کنند که این رشته مناسب بانوان نیست، در صورتی که اینگونه نبوده و بانوان می‌توانند با رعایت نکات ایمنی و استاندارد در این رشته فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، هیات وزنه‌برداری خوزستان برای اولین بار در کشور اقدام به آموزش این رشته به صورت آنلاین کرد که این موضوع باعث علاقه‌مندی بانوان استان و پیشرفت آنها در این رشته خواهد شد.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان با بیان اینکه برگزاری منظم مسابقات استان به رشد و توسعه این رشته بسیار کمک می‌کند گفت: سال گذشته موفق به برگزاری لیگ‌های استانی در تمام رده‌های سنی بخش بانوان و آقایان شدیم البته برخی از رقابت‌ها به‌دلیل شیوع کرونا لغو و به زمان دیگری موکول شد.

وی به میزبانی پنج دوره متوالی مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور در خوزستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته با تلاش ورزشکاران استان موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها شدیم و بعضا رکوردهای خوبی توسط وزنه‌برداران جوان خوزستانی به ثبت رسید همچنین در رویدادهای بین‌المللی نیز موفق به کسب مدال‌های رنگارنگی شدیم.

قریشی با اشاره به اینکه هنوز ضعف‌هایی در کار داریم و به نقطه ایده آل نرسیدیم گفت: تلاش می‌کنیم در سال جاری با برنامه‌ریزی دقیق‌تر به اهداف مدنظرمان در زمینه استعدادیابی و قهرمان‌پروری دست پیدا کرده و وضعیت وزنه‌برداری استان را بهتر کنیم. امیدواریم با کمک هیات‌های شهرستانی و باشگاه‌ها بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی بهتری در وزنه‌برداری خوزستان باشیم.

وی افزود: از آنجا که وزنه‌برداری بانوان به تازگی راه‌اندازی شده نیاز به فرصت بیشتری دارد. هنوز در این بخش ضعف هایی داشته و به لحاظ کیفی نیاز به تلاش بیشتری داریم. ما این رشته را از سنین پایه در بخش بانوان آغاز کردیم و اکنون وزنه‌برداران ما نوجوان هستند به همین دلیل رکوردهای آنها پایین است.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان با اشاره به اینکه استقبال از وزنه‌برداری نزد نوجوانان و جوانان استان بسیار خوب است گفت: رشته وزنه‌برداری ریشه قدیمی در خوزستان داشته و ورزشکاران بسیاری از استان به تیم‌های ملی راه یافته‌اند. در حال‌حاضر در برخی شهرستان‌ها وزنه‌برداری نداریم لذا باید تلاش کنیم که این رشته المپیکی در تمام استان گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه وزنه‌برداری یک رشته هزینه بر است و نیاز به امکانات و منابع مالی بسیاری دارد گفت: تلاش می‌کنیم در سال جاری چرخ این رشته را در برخی از شهرستان‌های استان به حرکت درآوریم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار