تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۰۱۴۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصمیم‌گیری برای نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم در خوزستان بعد از ۱۷ خردادماه
  مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم دانش‌آموزان بعد از تاریخ ۱۷خردادماه در ستاد استانی کرونای خوزستان تصمیم‌گیری خواهد شد.

 کوروش مودت بیان کرد: امتحانات پایه نهم به دلیل اینکه سراسری است باید حضوری برگزار شود اما به دلیل حاد بودن شرایط خوزستان بر اثر شیوع ویروس کرونا در ستاد استانی مقابله با کرونا بر غیرحضوری برگزار شدن امتحانات این پایه تصمیم‌گیری شد.

وی گفت: مستندات به وزیر آموزش و پرورش ارسال شد و در نهایت وزارتخانه روزگذشته  اعلام کرد در خوزستان تا روز ۱۷ خرداد ماه هیچگونه امتحانی در پایه نهم برگزار نشود و بعد از این تاریخ، برای نحوه برگزاری امتحان در این پایه در ستاد استانی کرونا تصمیم‌گیری شود.

مودت ادامه داد: با توجه به نگرانی‌ها برای سلامت دانش آموزان و با عنایت به نظرات کارشناسان و والدین در مورد برگزاری امتحانات این پایه تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: راهکارهایی نیز برای غیرحضوری برگزار شدن امتحانات این پایه در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری امتحان به صورت آنلاین و یا نمره دادن با توجه به عملکرد دانش آموز در دوره تحصیل و در شبکه اجتماعی شاد اشاره کرد.

مودت افزود: البته برخی از اولیا قبول دارند که  امتحانات به صورت حضوری برگزار شوند و اگر  خانوادهها به برگزاری امتحانات به صورت حضوری تمایل داشته باشند این شرایط را فراهم خواهیم کرد.

مودت افزود: وزارت آموزش و پرورش در شرایط کرونایی برای آموزش دانش‌آموزان به خوبی ورود کرد و در ابتدای تعطیلی مدارس آموزش را با همکاری صدا و سیما ادامه داد و در ادامه با راه اندازی شبکه اجتماعی شاد بستر برای آموزش مجازی دانش آموزان فراهم شد، در حال حاضر  ۸۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان در این شبکه عضو هستند.

وی با بیان اینکه این شبکه تحول خوبی در نوع آموزش  ایجاد کرده است گفت: شاید در مهرماه آینده نیز از این شبکه برای آموزش دانش‌آموزان استفاده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: امتحانات پایه دوازدهم از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که دانش آموزان این پایه باید در کنکور شرکت کنند به همین منظور امتحانات پایه دوازدهم باید به صورت حضوری برگزار شود و تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات در استان فراهم شده است.

مودت بیان کرد: تمامی فرمانداران برای آماده سازی و گندزدایی سالن های امتحان همکاری دارند و تمامی وسایل بهداشتی و خودمراقبتی برای دانش‌آموزان نیز تهیه شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز قول همکاری دادند که در تب سنجی دانش‌آموزان در حوزه های امتحانی همکاری کنند.

امکان شکایت مردمی از مدارس غیرانتفاعی متخلف

مودت بیان کرد: مردم می‌توانند تخلفات مدارس غیرانتفاعی را به آموزش و پرورش اعلام کنند تا بازرسی این اداره  پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: اخد شهریه کلاس‌های فوق العاده از سوی این مدارس نباید انجام می گرفت و اگر دریافت شده است باید برای سال آینده مورد استفاده قرار گیرد، شورای عالی نظارت مصوب کرد که  تنها شهریه ثابت گرفته شود.

وی درادامه با اشاره به کمک به دانش آموزان مناطق محروم استان برای استفاده از آموزش مجازی بیان کرد: خوزستان تنها استانی بود که تهیه سه هزار تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم را تصویب کرد و تعداد عمده ای از این تبلت ها تهیه شده است، ۲۵۰ تبلت نیز توسط خیران تهیه شده است.

در ادامه این گفت و گو سخنگوی ستاد مقابله با کرونای خوزستان بیان کرد: از زمانی که این وضعیت در استان رخ داده است یکی از راه های مقابله با این ویروس اعمال محدودیت ها بود که نتایج خوبی را هم در پی داشت.

 رضا نجاتی بیان کرد: روند ابتلا در استان با کاهش محدودیت‌ها در استان در یک ماه اخیر افزایش یافته است.

وی افزود: یکی از راه‌های مقابله با این بیماری توقف فعالیت اصناف و ادارات است، اما این بیماری همچنان در جهان و کشور وجود دارد و نمی‌توان جلوی فعالیت‌ها را گرفت.

نجاتی ادامه داد: افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان نتیجه رعایت نکردن  اصول بهداشتی است و همه اینها برگرفته از رفتارهای اجتماعی است ، با تعطیل کردن مراکز مختلف هیچ مشکلی حل نمی شود، هر چند یکی از راه ها تعطیلی است اما در طولانی مدت این امر امکان پذیر نیست.

تصمیم گیری برای برگزاری امتحانات دانشگاه 

نجاتی ادامه داد: در خصوص برگزاری امتحانات حضوری دانشگاه ها هم در ستاد مقابله با کرونای استان با استفاده از نظر کارشناسان و مسوولان دانشگاه تصمیم‌گیری خواهد شد .

وی گفت: شماره تلفن ۱۱۱ برای اعلام افرادی است که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و یا زنان باردار و افراد مسنی که امکان حضور بر سر کار را ندارند.

روند ابتلا به کرونا در خوزستان در چند هفته اخیر افزایش یافته است به گونه ای که در حال حاضر یک چهارم موارد ابتلا به کرونا و یک سوم مرگ و میر بر اثر این بیماری در کشور مربوط به این استان است.

مدارس خوزستان به دلیل شرایط نامناسب شیوع کرونا بر خلاف سایر استان ها در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی نشده و همچنان تعطیل هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار