تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۰۱۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح‌های آبرسانی به مناطق پرتنش آبی خوزستان تعیین تکلیف شد
  استاندار خوزستان با اشاره به نشست بررسی و رفع مشکلات آب و فاضلاب استان با حضور معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده طرح‌های آبرسانی به مناطق پرتنش آبی در استان خوزستان تعیین تکلیف شد.

 غلامرضا شریعتی چهارشنببه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح‌های آبرسانی استان که از مشکلات و موانع برخوردار بودند مورد بررسی قرار گرفتند اظهارداشت: در خصوص پروژه تامین آب بخش دهدز از توابع شهرستان ایذه، شرکت آب و فاضلاب استان باید در اولین فرصت نسبت به حفر چاه جدید، لوله‌کشی و انتقال آب به این منطقه اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین در مورد روستای بارون‌گرد هم بنا شد سریعا آبفای استان نسبت به حفر و یا اجازه چاه جدید اقدام کند تا مشکل این روستا در شهرستان باغملک هرچه سریعتر برطرف شود.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات آب شرب بخش رغیوه از توابع شهرستان هفتکل، بیان‌داشت: این طرح از جمله پروژه‌های اصلی استان در بحث آبرسانی است که با پیشرفت ۸۰ درصدی همراه است اما ۲۰ درصد باقی مانده آن با مشکل تامین منابع مالی روبه‌رو است.

شریعتی تصریح‌کرد: در این راستا مدیرعامل شرکت آب  و فاضلاب استان باید برای رفع این مشکل، یک راهکار اساسی پیشنهاد کند تا هرچه سریعتر شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان همچنین به پروژه نیمه تمام تاسیسات آبرسانی قلعه سحر در شهرستان اهواز از سال ۸۶ اشاره کرد و گفت: بعد از بازدیدی که در سال ۹۶ از این پروژه داشتیم، از محل اعتبارات نفت برای تکمیل سازه و ساختمان این پروژه منابع مالی مورد نیاز اختصاص یافت اما همچنان در زمینه تامین منابع برای نصب و خرید پمپ‌های مورد نیاز این پروژه با محدودیت‌ اعتباری روبه‌رو هستیم.

وی یادآورشد: برای اینکه بتوانیم هرچه سریعتر کار آبرسانی به این روستا را انجام دهیم، شرکت آب و فاضلاب استان باید تکمیل و راه اندازی این پروژه را بعد از تعیین تکلیف، در اولویت کاری خود قرار دهد.

شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص منابع مالی بیشتری برای اجرای پروژه آبرسانی به شهرستان لالی خبر داد و گفت: سازمان آب و برق خوزستان باید اجرای این پروژه را با سرعت بیشتری انجام دهد تا مشکل حاد به وجود آمده در زمینه آبرسانی به این منطقه هرچه زودتر رفع شود.

استاندار خوزستان همچنین به بررسی‌های انجام شده برای تسریع در اجرای پروژه آبرسانی به غیزانیه اشاره‌کرد و گفت: بر اساس قولی که به اهالی این منطقه داده شد فاز اول این طرح تا ۲ هفته دیگر وارد مدار می‌شود و فاز دوم آن بعد از اصلاح شبکه آبرسانی به طول ۶ کیلومتر وارد مدار خواهد شد.

مردم بخش غیزانیه سوم خردادماه جاری در اعتراض به وضعیت بد آب آشامیدنی این بخش محروم و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پرجمعیت تجمع کردند.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار