تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۱۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازگشایی ادارات دولتی استان خوزستان از روز سه‌شنبه
 سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: تمامی ادارات دولتی و بانک‌ها از فردا سه شنبه باز هستند و فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

رضا نجاتی اظهار داشت: بنا به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اهواز و تصویب در ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان تمامی ادارات و دستگاه‌های دولتی و نیز بانکها از فردا سه شنبه باز بوده و کارمندان موظف به حضور در محل کار خود هستند.

وی گفت: بر این اساس ساعت کار ادارات و بانک‌ها از ساعت ۷:۳۰ شروع و ۱۴ به پایان می رسد و مصوبه حضور دو سوم در محل کار و یک سوم به صورت دورکاری به قوت خود باقی است.

وی تاکید کرد: تعطیلی ادارات و اصناف هزینه سنگینی برای استان دارد چرا که خوزستان یک استان اقتصادی است و فعال بودن تشکیلات اداری لازمه فعالیت در این استان است و با وجودی که تاکنون تعطیل کردن ادارات کار سختی بوده اما جان و سلامتی مردم برای ما از اولویت برخوردار بوده است  هر چند در هفته گذشته چند روز ادارات دولتی و بانک‌ها در چند شهرستان استان  از جمله اهواز تعطیل شدند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با اشاره به تاثیر تعطیلات بر روند شیوع ویروس افزود:در مقطعی تعطیلات به ما کمک کرد تا روند شیوع کاهش یابد بنابراین تصمیم به تعطیلی در هفته گذشته و روز شنبه هفته جاری گرفتیم.

اصناف پرخطر همچنان تعطیل هستند

نجاتی اضافه کرد: تمامی اصناف با ریسک خطر بالا شامل فروشگاه‌های زنجیره ای، پاساژها، بازارچه‌ها، تالارهای پذیرایی، سالن‌های پذیرایی، نمایشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، گرمابه‌ها، سالن‌های بدنسازی، کافی شاپ‌ها، قهوه خانه‌ها، سفره‌خانه های سنتی، و دیگر صنوف پرخطر تا آخر هفته تعطیل هستند.

وی گفت: تنها سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها، نانوایی‌ها و دیگر فروشگاه‌های خدمات‌رسان کم خطر با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مجاز به فعالیت هستند.

  ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار