تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۰۱۱۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خانواده‌ها مانع حضور فرزندان خود درامتحانات پایه دوازدهم نشوند
  مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خانواده‌ها از حضور فرزندان خود در جلسات امتحان سراسری پایه دوازدهم ممانعت نکنند زیرا تمامی تمهیدات برای گندزدایی مکان های برگزاری امتحانات انجام گرفته است.

 کوروش مودت شنبه در مراسم اهدای ۱۵۰ تبلت به دانش آموزان کم برخوردار خوزستان در محل اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بیان کرد: بسیاری از والدین با تماس هایی که با اداره کل آموزش و پرورش استان داشتند نگرانی خود را از حضور فرزندان خود در جلسه امتحان پایه دوازدهم ابراز کرده و درخواست برگزاری غیرحضوری  امتحانات را دارند.

وی گفت: امتحانات پایه دوازدهم به صورت کشوری برگزار می شود و امکان برگزاری غیرحضوری آنها وجود ندارد، این اطمینان را به خانواده ها و دانش آموزان می دهیم که با همکاری فرمانداری ها و شهرداری ها در استان ۲ روز قبل از برگزاری امتحانان مکان های تعیین شده کاملا گندزدایی و ضدعفونی می شوند.

مودت بیان کرد: برگزاری این امتحانات برای دانش آموزان بسیار حساس است چون باید در کنکور شرکت کنند به همین دلیل از خانواده ها تقاضا داریم مانع حضور فرزندان خود در جلسه امتحان نشوند.

وی گفت: آموزش و پرورش هم به اندازه خانواده دانش آموزان نگران سلامتی آن ها است و تمامی تمهیدات لازم برای حفظ سلامتی دانش آموزان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: امتحانات پایه نهم نیز به صورت کشوری برگزار می‌ شود و به همین دلیل این امتحان هم به صورت حضوری است اما شورای آموزش و پرورش خوزستان با توجه به شرایط بحرانی استان از وزارتخانه درخواست برگزاری غیرحضوری این امتحان را داده که هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: خوزستان تنها استانی بود که در تاریخ ۲۷ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور مدارس خود را برای حفظ سلامتی دانش اموزان بازگشایی نکرد.

توزیع چهارهزاربسته حمایتی لوازم التحریردربین دانش‌آموزان کم برخوردار خوزستان

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: چهار هزار بسته حمایتی لوازم التحریر با همکاری آموزش و پرورش و خیران در بین دانش آموزان  مناطق محروم استان توزیع شد.

وی گفت: با توجه به اینکه مشخص نیست تا چند ماه آینده وضعیت استان و کشور در بحث کرونا به چه صورت است به همین دلیل باید بستر لازم برای آموزش دانش آموزان در استان فراهم باشد.

عضویت ۷۵درصد دانش آموزان خوزستان در شبکه شاد

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه این مراسم بیان کرد: متوسط عضویت دانش آموزان در سطح کشور در این شبکه ۶۴.۵ درصد است این در حالی است که در استان این رقم ۷۵ درصد است و تا چند روز آینده تا ۸۵ درصد نیز افزایش خواهد یافت.

مودت بیان کرد: در همان روزهای اولیه تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا آموزش و پرورش، آموزش دانش آموزان را از طریق صدا و سیما ادامه داد و در کنار پخش کلاس های آموزشی ، شبکه اجتماعی شاد را که در واقع یک مدرسه مجازی و ایمن است را راه اندازی کرد و دانش آموزان در تمامی مقاطع با عضویت در این شبکه توسط معلم خود آموزش می بینند.

وی ادامه داد: تنها استانی که برای حمایت از دانش آموزان محروم جهت استفاده از شبکه اجتماعی و مجازی شاد تهیه ۳ هزار تبلت را تصویب کرد خوزستان است که بخش زیادی از این تعداد نیز تهیه شده است.

۱۸۰۰ دانش آموز محروم خوزستانی نیازمند تبلت هستند

یک نیکوکار فعال در حوزه آموزش و پرورش در ادامه این مراسم بیان کرد: با ارزیابی هایی که خیران در سطح استان انجام دادند یکهزار و ۸۰۰ دانش آموز در استان برای استفاده از کلاس های آموزش مجازی و ادامه تحصیل در این شرایط سخت کرونایی به تبلت نیاز دارند.

وی ادامه داد: امید است که نیکوکاران در سطح استان برای تهیه این تعداد تبلت ورود کنند تا دانش آموزان مناطق محروم استان در این شرایط از تحصیل بازنمانند.

وی افزود: فردا نیز با کمک نیکوکاران ۵۰۰ دست لباس و ۵۰۰ بسته حمایتی بهداشتی و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر دربین دانش آموزان استان توزیع می شود.

این نیکوکار ادامه داد: خیران باید اعتماد داشته باشند و به آموزش و پرورش درامر آموزش کمک کنند.

در این مراسم ۱۵۰ تبلت که توسط یک نیکوکار خوزستانی تهیه شده است در بین تعدادی از دانش آموزان محروم شناسایی شده  توسط آموزش و پرورش در استان توزیع شد.

در شورای آموزش و پرورش خوزستان نیز تهیه سههزار تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم که برای استفاده از کلاس های مجازی نیازمند امکانات هستند، مصوب شد  که به گفته استاندار خوزستان تا کنون ۲ هزار و ۲۰۰ تبلت تهیه شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار