تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۰۱۱۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز فروش فوق‌العاده خودرو با قیمتی نامعلوم! / یک بام و دو هوای وزارت صمت در اطلاع‌رسانی قیمت‌ها
آغاز پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده خودروسازی‌ها در صورتی اعلام شده که هنوز برای قیمت خودرو‌ها تصمیم قطعی گرفته نشده است!

  ، جلسه جدید تصمیم گیری برای بازار خودرو باز هم بدون حضور خبرنگار در وزارت صمت و با حضور سرپرست جدید این وزارت‌خانه برگزار شد که در نهایت انتشار یک خبر عجیب را به همراه داشت.

سرپرست وزارت صمت در حالی زمان و شرایط فروش فوق‌العاده محصولات خود را تشریح می‌کند که هنوز تکلیف قیمت نهایی خودروها مشخص نشده و خود خودروسازها هم از قیمت نهایی عرضه محصولاتشان مطلع نیستند.

حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه کمیته خودرو تصمیم به فروش ویژه ۲۵ هزار دستگاه خودرو شامل ۱۵ هزار دستگاه خودرو‌های گروه صنعتی ایران خودرو و ۱۰ هزار دستگاه خودرو‌های تولیدی گروه خودروسازی سایپا،  هم زمان با ایام عید سعید فطر گرفت و گفت: پیش ثبت‌نام و به روز آوری اطلاعات از روز یکشنبه ۴ خردادماه به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: ثبت نام قطعی از طریق سایت فروش خودروسازان به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و شرایط سختگیرانه‌ای در ضوابط فروش و اولویت‌های تحویل در نظر گرفته شده تا بتوان خودرو را تنها به مصرف‌کنندگان واقعی فروخت.

مدرس خیابانی گفت: ضوابط فروش خودرو به گونه‌ای تعیین شده که به هیچ عنوان خریدار خودرو، حق فروش وکالتی را نداشته و خودروی فروخته شده نیز قابل صلح نیست. این در حالی است که اگر در هر یک از مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی هر بازه زمانی پس از تحویل خودرو مشخص شود که خریدار از ضوابط تعریف شده عدول کرده و سیستم‌های نظارتی تخلفات را کشف نمایند، علاوه بر اینکه امتیاز خودرو از وی سلب خواهد شد، خودروی وی توقیف شده و مطابق با قانون با آن برخورد خواهد شد.

سرپرست وزارت صمت بیان کرد: در فروش عید فطر ۷ محصول سایپا و ۴ محصول ایران خودرو عرضه می‌شوند که سند محصولات فروخته شده در رهن کارخانه باقی خواهد ماند. هماهنگی‌های لازم برای جلوگیری از فروش وکالتی با قوه قضاییه، دادستانی کل کشور و سازمان ثبت اسناد صورت خواهد پذیرفت.

این در حالی است که تکلیف قیمت گذاری خودرو هنوز مشخص نشده و تنها چیزی که در این چند مدت به دست ما رسیده است لیست قیمتی غلط و تکذیب شده‌ای از سوی شورای رقابت است لیستی که توسط سازمان حمایت و شورای رقابت تکذیب شد، اما انحراف بسیاری از رسانه‌ها را به همراه داشت و همور عده‌ای ان را لیست نهایی میدانند.

تاریخ پیش‌فروش محصولات کارخانجات ایران خودرو و سایپا در حالی مشخص شد که قیمت نهایی خودرو‌ها هنوز مشخص نشده و لیست قیمتی به دست خودروساز‌ها و مردم نرسیده است.

به عبارتی قرار است ۲۵ هزار خودرو با قیمتی نامعلوم به مردم فروخته شود و با وجود چنین تناقضات بزرگی مسئولان این حوزه تاکید دارند که از بروز تخلف و نفوذ در سیستم فروش جلوگیری خواهد شد. شاید همین تناقضات است که باعث شده آقای سرپرست از دید سایر رسانه‌ها دور بماند و از زمان انتصابش خبر‌ها را از طریق بخش اطلاع رسانی سازمان به دست رسانه‌ها برساند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار