تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۰۱۰۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رژه خودرویی به مناسبت سوم خرداد در خرمشهر برگزار شد
  همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر رژه خودرویی و موتوری نیروهای مسلح مستقر در منطقه روز شنبه در این شهر برگزار شد.

 رژه خودرویی و موتوری با حضور نیروهای ارتش ،سپاه، نیروی انتظامی، بسیج از مسجد جامع خرمشهر تا میدان شهید مطهری(ره) این شهر برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: خرمشهر نماد پایداری و مقاومت است و برای ساختن دوباره و رفع مشکلات خرمشهر نیاز به همت بلند و مدیریت جهادی و مشارکت همه جانبه مردم و مسوولان داریم.

محمدحیدری رونمایی از تمبر ۴۰ سالگی دفاع مقدس و اپلیکیشن یادمان‌ها و مکان‌های دفاع مقدس خرمشهر را از دیگر برنامه‌های سوم خرداد اعلام کرد و گفت:به همین مناسبت بخش داخلی زنان، آی سی یو و فیزیوتراپی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) خرمشهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حیدری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات مقابله با بیماری کرونا در خرمشهر گفت:با همکاری بیوت مراجع تقلید، علما، روحانیون و شیوخ عشایر برنامه‌های دید و بازدید و نماز روز عید فطر بخاطر قطع زنجیره کرونا برگزار نخواهد شد.

وی افزود:اصناف و بازاریان خرمشهر نیز همکاری خوبی با ستاد مبارزه با کرونا داشته‌اند و در ۲ روز آینده ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای درون شهری نیز تعطیل است.

 سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان روز مقاومت،ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.
آزادسازی خرمشهر که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با ایثار، عشق، جانبازی و به کارگیری پیچیده ترین فنون نظامی حاصل شد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌ شود.
عملیات بیت‌المقدس که بعدها به نام فتح خرمشهر معروف شد، در جبهه‌ای به طول ۱۷۰ کیلومتر و به وسعت ۶ هزار کیلومتر مربع اجرا شد.
این عملیات سرنوشت جنگ عراق علیه ایران را رقم زد و نقشی راهبردی و تاریخی در مسیر پیروزی ایران و تقویت روحیه ایستادگی بین رزمندگان و آحاد ملت ایران ایفا کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار