تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۰۱۰۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر ؛
یک خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده در آبادان راه‌اندازی شد
 معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: یک خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح پس از گرفتن مجوز از کمیته فنی تخصصی بررسی صلاحیت پروانه‌های بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی این شهر فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان هدا مجیری شنبه اظهار داشت: این مجوز برای یک شرکت تولیدکننده مواد شوینده در شهرک صنعتی آبادان با ظرفیت تولید روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی‌کننده سطوح صادر شده است.

وی به آغاز فعالیت این شرکت به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: محصول تولید شده در این کارخانه در بسته‌بندی‌های مختلف ۵۰۰، سه هزار و ۷۵۰ میلی لیتری و ۱۰ و ۲۰ لیتری بوده که پس از استفاده از آن ، سطوح نیاز به آبکشی نخواهند داشت .

مجیری گفت: از ابتدای بحران تاکنون مجوز چهار خط تولید ضدعفونی دست صادر شده که همه آنها فعالیت دارند و منطقه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان هیچ مشکلی از بابت کمبود مواد ضدعفونی دست ندارد.

 وی با اشاره به تولید ژل ضدعفونی دست در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر گفت: این مواد ضدعفونی فراتر از نیاز منطقه تولید و بخشی از آن به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر صادر می‌شود.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

  ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر میلادی (۲۴ آذر۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار