تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۲۰۱۰۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شکارچیان در فصل تخمگذاری، ممنوعیت شکار را رعایت کنند
  رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر گفت : شکار پرندگان از اسفند تا مهرماه هر سال به دلیل تخم گذاری وتولید مثل ، ممنوع است و انتظار می رود شکارچیان در این فاصله زمانی از شکار خودداری کنند.

بهروز نجاتی بیان کرد : به رغم هشدارها ، برخی شکارچیان در این مدت با شکار غیرمجاز ، جوجه های زیادی را بی مادر میکنند و در واقع چرخه تولید مثل و بقای پرندگان (به ویژه پرندگان مهاجر) را به مخاطره می اندازند .

وی افزود : قانون برای برخورد با این دسته از متخلفان هیچگونه مماشاتی ندارد و آنان علاوه بر ضبط سلاح به حبس و جریمه نقدی نیز محکوم می شوند .

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر ادامه داد : از مهر ماه که این ممنوعیت لغو می شود شکارچیان می توانند با مراجعه به اداره محیط زیست نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند .

به گزارش ایرنا رودخانه های دز ، شطیط و گرگر به عنوان شاخه های اصلی رودخانه کارون و بیشه زارهای اطراف آنها به همراه میکروتالاب های حاشیه این رودخانه ها چون تالاب های اطراف عرب حسن و زهوآباد ، بندها و آبگیرهای موجود در منطقه حفاظت شده کرائی و آبگیرهای مصنوعی ایجاد شده توسط استخرهای پرورش ماهی در شهرستان شوشتر ، زیستگاه مناسبی برای پرندگان آبزی و کنار آبزی و سایر پرندگان مهاجر فراهم آورده است .

علاوه بر پرندگان خشکی زی بیش از ۳۶ گونه از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله مرغابی سانانی چون خوتکا ، اردک مرمری ، اردک سرسبز ، اردک بلوطی ، اردک ارده ای ، اردک سرحنایی و سیاه کاکل، انواعی از آبچلیکها ، حواصیل ها ، کاکایی ها ، یلوه ها ، باکلان های کوچک و گلوسیاه ، سلیم ، ماهی خورک ها ، خروس کولی معمولی و دم سفید ، درنا، چنگر ، اکراس سیاه و حاجی لک لک و برخی از گونه های پرندگان شکاری چون سنقر تالابی ، عقاب تالابی این فصل را در این آبگیرها سپری می کنند .

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار