تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۰۱۰۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش ۷۰ درصدی درآمد بیمارستان‌های خوزستان پس از کرونا
 نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه مقابل با ویروس کرونا در خوزستان گفت: پس از شیوع و همه گیری بیماری کرونا، بیمارستان های خوزستان بین ۳۰ تا ۷۰ درصد کاهش درآمد داشته اند.

علیرضا افشار بامداد چهارشنبه در برنامه زنده تلویزیونی سیمای خوزستان با اشاره به  عنایت مقام معظم رهبری در زمینه اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی برای کمک به ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا گفت: یکی از اتفاقاتی که در کشور پس از بروز کرونا رخ داد کاهش درآمد بیمارستان ها بود  که استان خوزستان نیز  از این قاعده مستثنی نبوده است لذا  با توجه به شرایط فعلی استان از ستاد ملی کرونا درخواست توجه ویژه در این زمینه به استان خوزستان  را کرده‌ایم.

وی توضیح داد:  یکی از مشکلات در استان خوزستان کمبود تختهای ویژه و دستگاه ونتیلاتور بود که طی مذاکراتی که با وزارت بهداشت انجام شد تعداد ۲۰دستگاه برای اهواز و ۱۰دستگاه برای شهرستان‌های آبادان، دزفول، شوشتر و بهبهان تهیه شد و تلاش می‌کنیم تا ظرفیت به حد قابل اطمینانی برسد و این روند ادامه داشته باشد.

نماینده وزیر بهداشت در خوزستان تصریح کرد:  دانش آموزان پایه نهم در سن پایینی قرار دارند در نتیجه کنترل آنها کمی سخت است و همین امر باعث نگرانی خانواده‌ها نسبت به حضور دانش آموزان در جلسه امتحاناتشان داشته است که من هم  به عنوان نماینده وزیر مساله تجدید نظر در امتحانات این پایه را به وزیر منعکس می کنم تا تدبیری اندیشیده شود و دغدغه والدین آنان برطرف شود.

وی با اشاره به افزایش حجم کار و خستگی و فرسودگی پرسنل درمانی بیان کرد:  این مساله دغدغه مهمی برای ماست چرا که پزشکان، پرستاران  و دیگر پرسنل کادر درمانی حدود سه ماه  است که به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای مهار ویروس هستند و گزارش ها حاکی از این است که برخی  از آنان حتی در این مدت هنوز فرزندان، پدران و مادران خود را ندیده اند و  از  سوی دیگر با توجه به وضعیت اقلیمی  و گرمای خوزستان پوشش لباسهای محافظتی کار را برای آنها سخت کرده است.

افشار گفت: از مردم استان درخواست می کنیم با توجه به وضعیت فعلی سعی کنند توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و مراجعات به مکان های غیرضروری را کاهش دهند.

وی توضیح داد: از پنجشنبه با دستور وزیر بهداشت و درمان موظف به حضور در خوزستان به منظور ارتباط مستمر با شخص وزیر پیرامون وضعیت بیماری کرونا و همچنین ارایه تمهیدات بهتر با توجه به روند صعودی این بیماری در استان خوزستان شدم .

نماینده وزیر بهداشت در خوزستان  افزود: در استان خوزستان از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا افزایش پیدا کرد و در نیمه اردیبهشت برخی شهرهای این استان در شرایط قرمز قرار گرفتند که از این جهت وزیر بهداشت قرار دادن یک نماینده در استان هایی با این شرایط را صلاح دانست.

وی با اشاره به بررسی میدانی شرایط استان از نظر وجود ویروس کرونا در بدو ورود به استان توضیح داد:  تمامی اطلاعات استان را از نظر تعداد مبتلایان، روند مرگ و میر، وضعیت بستری، ظرفیت های بیمارستانی، امکانات تشخیصی پایش  و از نزدیک بازدید شد.

افشار بیان کرد: پس از حضور در خوزستان برخی قصد داشتند از آب گل آلود ماهی بگیرند  و کار مسئولان خوزستانی را کم ارزش جلوه دهند درحالی که  اگر امروز شاخص مرگ و میر در استان پایین آمده مرهون تلاش های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خوزستان است.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار